Emil Albotă (PSD Olt) propune modificarea Legii privind autorizarea executării lucrărilor de construcții

Deputatul PSD Olt, Emil Albotă, vrea să aducă modificări la Legea 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții.


Fost director general cu rang de secretar de stat al Inspectoratului de Stat în Construcţii, Albotă opinează că sunt lucruri care trebuie clarificate în această lege.

„Un proiect de suflet al meu şi sper să şi reuşesc ar fi să fac câteva modificări legislative în domeniul autorizării executării lucrărilor de construcţii, să schimb ceva şi în zona asta de cine şi de ce răspunde. Să clarificăm cumva lucrurile. Evident că am o strânsă colaborare cu foştii mei colegi de la Inspectoratul de Stat în Construcţii cu care ţin legătura şi acum. Vreau să duc la sfârşit un astfel de demers, nu este uşor”,
a explicat deputatul PSD Olt.

Parlamentarul susţine că trebuie făcută o distincţie clară cu privire la atribuţiile fiecărei persoane, în procesul de autorizare şi apoi de construcţie.

„De exemplu, nu văd ce caută proiectantul să semneze toate procesele verbale de lucrări ascunse. Proiectantul nu trebuie să fie pe şantier non-stop. Mi se pare că-l încarc pe proiectant cu o responsabilitate care nu este de fapt a lui. Sau, ce caută proiectantul pe un şantier la o clădire multietajată cu un regim de înălţime mare, plus 10 etaje? N-are ce căuta pentru că, în primul rând, pentru a te duce pe un şantier trebuie să ai o aprobare de lucru la înălţime. Proiectanţii, în general, nu au aşa ceva. Câtă vreme dirigintele de şantier, responsabilul tehnic cu execuţia nu înţeleg proiectul, se duc la proiectant şi vorbesc despre ce n-au înţeles. Mai departe ei pun în operă proiectul respectiv”, a mai spus Albotă.

Totodată, el spune că trebuie responsabilizaţi diriginţii de şantier şi responsabilii tehnici cu execuţia.

„Dacă tot avem aceste categorii profesionale cum ar fi diriginţii de şantier şi responsabilii tehnici cu execuţia, eu aş pune Inspectoratul de Stat în Construcţii să-i verifice mai tare, iar ei să verifice la rândul lor lucrările. Avem peste 10.000 de diriginţi de şantier şi RT-işti în ţară, iar inspectori ISC avem câteva sute, în toată ţara, care nu pot să cuprindă toate lucrările. Părerea mea este că trebuie să-i responsabilizăm pe cei pe care îi avem deja în mână, pe aceste categorii profesionale, oameni foarte bine pregătiţi”, a conchis Emil Albotă.