CNAIR: „Lucrările pe șantierul Drumului Expres Craiova-Pitești continuă”

Muncitorii și utilajele constructorului italian Tirrena Scavi continuă lucrările începute ieri pe tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova- Pitești, potrivit unui comunicat al Companiei de Drumuri.

Sursa citată spun că, în acest moment, 15 utilaje acționează pentru decopertarea traseului și amenajarea drumurilor tehnologice destinate accesului în șantier.

„Ne exprimăm regretul că există în continuare persoane care manipulează opinia publică și încearcă să folosească imagini trunchiate pentru a induce ideea că antreprenorii nu lucrează pe șantierele deschise oficial. Același tip de manipulare a fost folosit și în luna martie când așa-ziși pasionați de infrastructură au prezentat o imagine trunchiată a șantierului Variantei Ocolitoare a Municipiului Bacău prin care încercau să inducă ideea ca au fost încetate activitățile la primul segment de autostradă din Moldova”, transmit reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Startul oficial al lucrărilor la drumul expres Craiova-Slatina-Piteşti a fost dat, miercuri, iar centura de ocolire a oraşului Balş, parte a acestui drum, va fi primul tronson finalizat, până la finalul acestui an.

Potrivit CNAIR, tronsonul 1 al drumului expres are o lungime de 17,7 km (km 0+000 - km 17+700 și are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova, iar ca punct final, limita județului Dolj cu Olt. Acest tronson traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Craiova, Ghercești, Pielești și Robănești.

Tronsonul 2 cu o lungime de 39,85 km (km 17+700 - km 57+550) și are ca punct de început limita dintre județele Dolj și Olt, iar ca punct final, după Municipiul Slatina, la intersecția cu DN 65. Acesta traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina și Valea Mare.

Tronsonul 2 este împărțit în 2 loturi, după cum urmează: Lotul 1 cu o lungime de 18,5 (km 17+700 - Km 36+200) și Lotul 2 îm lungime de 21,35 (km 36+200– Km 57+550).

Prin execuția lotului 1 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Balș, iar prin cea a lotului 2 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Slatina, prin redirectionarea traficului în afara localităților.

Câștigătorul desemnat pentru Tronsonul 1 este Tirrena Scavi S.p.A. (Italia) cu o valoare a ofertei de 358.179.480,69 LEI fără TVA, echivalentul a 76 milioane euro fără TVA.

Câștigatorul desemnat pentru Tronsonul 2 - Lotul 1 este Asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL (România) cu o valoare a ofertei de 661.452.009,54 lei fără TVA, echivalentul a aproximativ 141 milioane euro fără TVA.

Câștigatorul desemnat pentru Tronsonul 2 - Lotul 2 este tot Asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL (Romania) cu o valoare a ofertei de 792.189.981,56 lei fără TVA, echivalentul a aproximativ 168 milioane euro fără TVA.