Cu 30.000 de euro poţi să cumperi multe lucruri - de la franzele pentru o viaţă întreagă şi până la un apartament într-un oraş departe de Bucureşti. Dar mai poţi să cumperi şi o maşină destul de rapidă. Am adunat mai jos zece modele care ies în evidenţă, dar care nu o să-ţi distrugă contul.
Dacă ai 30.000 de euro pentru o maşină nouă şi vrei să simţi că trăieşti de fiecare dată când urci la volan, ar fi o idee bună să arunci o privire pe lista de mai jos. Motivul? Acolo o să găseşti cele mai rapide modele noi de pe piaţa din România. Şi când spun rapide mă gândesc la sprintul de la zero până la 100 km/h. Preţurile sunt ale variantelor de bază, aşa că s-ar putea să sari de 30.000 de euro dacă vrei să te arunci la opţiuni.
Kia Cee’d GT - Motor pe benzină de 1,6 litri cu 204 CP, o viteză maximă de 230 km/h şi un sprint de la zero până la 100 km/h în 7,7 secunde - 19.898 euro.
Skoda Octavia RS cu DSG, benzină - Berlină cu motor pe benzină de 2,0 litri care dezvoltă 220 CP, o viteză maximă de 245 km/h şi un sprint 0-100 km/h în 6,9 secunde (cu cutie automată cu ambreiaj dublu) - 26.875 euro.
Ford Fiesta ST - Probabil cel mai distractiv model subcompact de pe piaţă. Motor pe benzină de 1,6 litri cu 182 CP, viteză maximă de 220 km/h, acceleraţie 0-100 în 6,9 secunde - 20.650 euro.
Mini Cooper S - Aici s-ar putea să treci lejer de 30.000 de euro dacă vrei echipamente opţionale. Dar chiar dacă nu vrei prea multă tehnologie, tot primeşti un motor pe benzină de 2,0 litri cu 192 CP. Viteza maximă e de 230 km/h iar acceleraţia 0-100 km/h se face în 6,8 secunde (cu cutie manuală cu şase trepte) - 25.420 euro.
Renault Clio RS - Benzină, 1,6 litri, 200 CP, 230 km/h, sprint 0-100 km/h în 6,7 secunde - 22.050 euro.
Ford Focus ST benzină - Un model care a fost îmbunătăţit şi care e mai fun decât înainte. Motor pe benzină de 2,0 litri cu 250 CP, viteză maximă de 248 km/h şi acceleraţie 0-100 km/h în 6,5 secunde - 28.250 euro.
Volkswagen Golf GTI Performance cu DSG - Golf GTI e disponibil în două variante de putere şi cu două transmisii, iar aici am ales cele mai scumpe dintre opţiuni. Adică motor de 2,0 litri cu 230 CP şi cutie automată cu ambreiaj dublu. Viteza maximă e de 248 km/h şi sprintul e gata în 6,4 secunde - 29.293 euro.
Opel Astra OPC - Nu e chiar cea mai nouă maşină de pe piaţă, dar tot e rapidă (cel puţin în linie dreaptă). Benzină, 2,0 litri, 280 CP, 250 km/h, 6,0 secunde - 29.105 euro.
Seat Leon Cupra cu DSG - Marele rival al lui Megane RS Trophy: propulsor pe benzină de 2,0 litri cu 280 CP, viteză maximă de 250 km/h şi acceleraţie 0-100 km/h în 5,8 secunde (cu cutie automată DSG) - 29.608 euro.
Renault Megane RS 275 Trophy - Cel mai puternic Megane de pe piaţă are un motor pe benzină de 2,0 litri cu 275 CP, o viteză maximă de 255 km/h şi un sprint 0-100 km/h în 5,8 secunde - 28.600 euro.
Sursa: www.promotor.ro