SUV-ul Lamborghini Urus, confirmat pentru producţia de serie

Lamborghini revine după mai bine de două decenii în segmentul SUV-urilor de lux prin atotputernicul Urus. Peste mai puţin de o zi, oficialii mărcii vor confirma intrarea modelului în producţia de serie începând din 2017, anunţă Bloomberg.

„Respectând ordinea ciclurilor actuale de producţie, ar trebui să vedem noul Urus la începutul lui 2017”, mărturisea încă din 2013, Stephan Winkelman, CEO Lamborghini.

 

Noul model ar putea fi produs la doi paşi de România, mai precis, la uzina Volkswagen din Slovacia, unde iau naştere în prezent şi fraţii de concern VW Touareg, Porsche Cayenne şi Audi Q7. De dragul tradiţiei şi, mai ales, a imaginii, asamblarea finală va fi realizată în Italia, guvernul de la Roma oferind inclusiv subvenţii estimate la cel puţin 80 milioane de euro.


În ciuda faptului că este o marcă eminamente dedicată automobilelor sport, Lamborghini a mai produs un SUV. În 1986, Lamborghini intra pe un teritoriu complet nou. De pe liniile de producţie ale uzinei din Sant’Agata Bolognese ieşea LM002, primul SUV de lux din istoria constructorului italian. Supranumit „Rambo Lambo”, exclusivistul model cu motorizări în 12 cilindri a fost produs, până în 1993, în doar 328 de unităţi. De la sistarea producţiei lui LM002, italienii au stat departe de lumea SUV-urilor de lux, însă, acum, Lamborghini îşi face curaj şi revine în forţă graţie noului Urus.


Designul împrumută numeroase detalii estetice de la supercarul Aventador, iar proporţiile atipice de coupe înalt cu patru uşi trădează pretenţiile ridicate de sportivitate ale noului model. Gabaritul impunător se traduce printr-o lăţime de 1,9 metri şi o lungime de 4,99 metri, Lamborghini Urus fiind mai mare decât BMW X6 cu peste 11 cm.


Urus va fi dezvoltat pe noua platformă MLB a concernului Volkswagen, destinată şi viitorului Audi Q7. Lamborghini va folosi un amalgam de materiale high-tech uşoare, precum aluminiul şi fibra de carbon, pentru a atinge o masă totală cât mai redusă. Urus va beneficia şi de viitoarea generaţie a avansatului sistem de tracţiune integrală permanentă cu diferenţial Torsen şi va fi echipat cu o transmisie automată cu dublu ambreiaj şi suspensie pneumatică cu gardă la sol variabilă.


Deşi Lamborghini se fereşte să dezvăluie specificaţiile motorizării folosite de Urus, ţintele menţionate în caietul de sarcini sunt cât se poate de clare: o putere maximă de peste 600 CP, cel mai redus nivel de emisii şi cele mai bune performanţe din segment.


Prognozele pentru Urus vorbesc despre un volum de 3.000 de exemplare anual, ceea se s-ar traduce, practic, prin dublarea volumelor de producţie. Acum marca italiană vinde, în total, sub 3.000 de autoturisme anual. Şeful Lamborghini, Stephan Winkelmann, anunţă 2015 drept cel mai bun an din istoria mărcii, recordul de vânzări al companiei fiind atins în 2014: 2.530 unităţi.


Sursa: www.autoexpert.ro