După 31 august legea nu va mai permite decât vânzarea de maşini noi cu motorizare Euro 6. Motoarele pe motorină impun alimentarea, odată cu carburantul, cu un aditiv de absorbţie a noxelor de azot. Singurul laborator din România specializat în cercetarea comportamentului carburanţilor a întreprins un experiment potrivit căruia alimentarea maşinilor Euro 6 se va scumpi cu cel puţin 7%, din cauza aditivului.
La 31 august se termină perioada oferită producătorilor auto pentru a-şi epuiza stocurile de autoturisme cu motorizare Euro 5, potrivit reglementărilor UE, preluate şi de România. De la 1 septembrie, maşinile noi vândute vor fi dotate doar cu motorizare Euro 6, ceea ce impune folosirea unei soluţii apoase de absorbţie de noxe de oxizi de azot (NOx), denumită AdBlue, pentru ca maşinile să respecte standarde mai severe de limitare a poluării.
Şoferii riscă să nu poată pleca din parcare sau să li se oprească motoarele în drum, dacă nu au suficient AdBlue în rezervorul special destinat, potrivit lui Bogdan Ovidiu Varga, profesor asociat la Universitatea Tehnică Cluj Napoca. Cercetătorul clujean a trimis la redacţia ECONOMICA.NET rezultatele unui experiment efectuat pentru a vedea cât de mare poate fi consumul de AdBlue, folosit pentru absorbţia noxelor. Bogdan Varga conduce singurul laborator din România specializat în cercetarea comportamentului carburanţilor şi certificat TUV Nord – Germania.