„Luna Mai-luna promovării economiei sociale”, dezbateri organizate de AJOFM Olt

Sub egida „Luna Mai – luna promovării  economiei sociale” ,  în această săptămână, la sediul Agenţiei Locale Caracal şi la sediul AJOFM Olt, s-au desfăşurat întâlniri cu tema „Economia socială” – principii, obiective și rolul compartimentului pentru economie socială precum și barierele identificate în dezvoltarea sectorului de economie socială”.

 

La eveniment au participat reprezentanți ai AJOFM OLT, membri ai compartimentului de Economie Socială, ai autorităţilor locale din judeţ, cât si reprezentanţi ai entitatilor economice atestate ca întreprinderi sociale

 În cadrul dezbaterilor au fost abordate teme privind rolul Economiei Sociale în incluziunea socială, creșterea capacității de ocupare, economia socială – o nouă perspectivă pentru dezvoltarea durabilă și dezvoltarea Economiei Sociale în România din anul 2011 până în prezent cat si conștientizarea tuturor membrilor comunitătilor de la nivel național cu privire la importanța pe care o are Economia Socială în îmbunătățirea condițiilor de viața și oferirea oportunități pentru persoanele care fac parte din categorii vulnerabile.

 Au fost dezbatute urmatoarele subiecte:

 - Schimbări semnificative ale cadrului legislativ .

- Aducerea la cunostinţă a modificarilor intervenite  si discutarea propunerilor privind normele de aplicare a Legii 219/2015  modificata si completata prin OUG nr.33/2002.

- Au fost formulate propuneri de catre reprezentanti ai entitatilor economice atestate ca intreprinderi sociale

 Noile reglementări vor contribui la:

 - creşterea calitativă şi cantitativă a ocupării, prin crearea de locuri de muncă pe termen lung în cadrul întreprinderilor sociale de inserţie şi a întreprinderilor sociale;

- dezvoltarea de întreprinderi sociale de inserţie care asigură măsuri de acompaniere a persoanelor din grupurile vulnerabile pe termen scurt sau mediu, pentru integrare treptată pe piaţa muncii în economia reală;

- dezvoltarea şi promovarea eficientă a unor tipuri de servicii sociale şi produse pe care le pot furniza întreprinderile sociale de inserţie, ușor de recunoscut, datorită mărcii sociale;

- susţinerea şi dezvoltarea antreprenoriatului social, prin proceduri simple de atestare a  întreprinderilor sociale;

- încurajarea creşterii numărului persoanelor care sunt nu numai consumatori, ci şi producători de bunuri sau furnizori de servicii, cu un impact social puternic, contribuind astfel la creşterea produsului intern brut și la reducerea sărăciei;

- creşterea capacităţii de identificare a unor oportunități noi de finanţare din fonduri europene și publice, dedicate sectorului economiei sociale, pentru cei care angajează persoane aparținând grupurilor vulnerabile.