Florin Barbu a iniţiat o Ordonanţă de Urgenţă prin care a creat 995 de noi locuri de muncă, în cadrul ANIF

Guvernul a adoptat, miercuri, o Ordonanţă de Urgenţă prin care a suplimentat numărul de posturi din cadrul Agenţiei Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare (ANIF). Actul normativ a fost iniţiat de slătineanul Florin Barbu, directorul general al agenţiei, care a sesizat lipsa acută de personal specializat în exploatare. Modificările vor duce şi la o economie în buget de aproximativ 15 milioane de lei, anual.

Potrivit actului normativ, adoptat de Executiv, se suplimentează cu 995 numărul de posturi din cadrul ANIF şi al filialelor teritoriale, schema de personal a acestei instituţii ajungând astfel la 2.495 de salariaţi. În judeţul Olt, vor apărea 40 de noi locuri de muncă pentru staţiile de pompare din cadrul sistemului de irigaţii. Măsura a fost luată în condiţiile în care, prin OUG 82/2011, numărul de posturi din cadrul acestei instituţii s-a redus de la 5.000 de angajaţi, la 1.500.

 

Potrivit reprezentanţilor ANIF, concedierea, în 2011, a 3.500 de angajaţi a generat o serie de disfuncţionalităţi în activitatea agenţiei: imposibilitatea funcţionării staţiilor de pompare pentru irigaţii şi desecare, în condiţii de siguranţă şi conform solicitărilor producătorilor agricoli; imposibilitatea urmăririi permanente a stării tehnice a amenajărilor de îmbunătăţiri funciare; nerespectarea regulamentelor de exploatare la construcţiile hidrotehnice. Aceste disfuncţionalităţi au adus prejudicii infrastructurii de îmbunătăţiri funciare prin degradarea şi scoaterea din funcţiune a infrastructurii de desecare şi apărare împotriva inundaţiilor, colmatări ale cursurilor de apă sau reducerea capacităţilor hidroenergetice.


Florin Barbu, directorul ANIF, a declarat pentru Gazeta Nouă că a sesizat lipsa de personal specializat, în urma unor vizite în filialele agenţiei. El a adăugat că, chiar în această vară, vor fi organizate concursuri pentru ocuparea noilor locuri de muncă.


„În urma vizitelor din teritoriu, s-a sesizat o problemă foarte mare cu care se confruntă Agenţia, anume o lipsă acută de personal specializat de exploatare. Pentru corectarea acestui deficit de personal am iniţiat o Ordonanţă de urgenţă pentru modificarea articolului 1, alineatul 4 din OUG 82/2011, care constă mai exact în suplimentarea cu 995 de posturi care să asigure exploatarea, întreţinerea şi reparaţia staţiilor de pompare de irigaţii. Acest demers pe care l-am iniţiat a fost aprobat în şedinţa din data de 25 martie, urmând ca în perioada următoare, în decurs de două luni, să procedăm la organizarea de concursuri şi la angajarea de muncitori specializaţi pentru exploatarea acestor staţii”
, a declarat Florin Barbu.

Ordonanţa, impact financiar pozitiv asupra bugetului de stat

Potrivit analizei reprezentanţilor ANIF, cu privire la cheltuielile pe care le implică aplicarea acestui act normativ, rezultă o cheltuială anuală totală cu personalul de 19,683 milioane de lei. Însă, prin activitatea personalului angajat suplimentar se vor reduce anual cheltuielile înregistrate în prezent cu paza infrastructurii de îmbunătăţiri funciare şi cele de mentenanţă a staţiilor de pompare cu suma de 26,592 milioane de lei. Prin urmare, rezultă un impact financiar pozitiv asupra bugetului general consolidat.

 

„Trebuie să mai spun că, prin aprobarea acestei ordonanţe, impactul pozitiv asupra bugetului de stat este undeva la 15 milioane de lei pe an. Sumele rămase pentru reparaţia staţiilor de desecare şi irigaţii se ridică la 10 milioane de lei pe an. Toate aceste economii se vor face în urma rezilierii contractelor cu firmele care prestau aceste servicii şi prin angajarea celor 995 de muncitori”, a mai declarat Florin Barbu.


Florin Barbu a mai precizat că neaplicarea în regim de urgenţă a măsurilor incluse în acest act normativ ar aduce prejudicii amenajărilor şi lucrărilor de îmbunătăţiri funciare din proprietatea publică a statului, funcţionării acestora, îngreunând accesul direct sau indirect al locuitorilor din mediul rural la lucrările de îmbunătăţiri funciare. El a militat pentru o strategie comună în privinţa sistemului naţional de irigaţii.

 

„Trebuie să existe un consens pentru sprijinirea sistemului naţional de irigaţii, care are un rol fundamental în economia României. În primul rând, în sporirea productivităţii, iar în al doilea rând, în creşterea bazei de materii prime, în unul dintre cele mai vitale domenii, anume cel al alimentaţiei”, a mai spus Florin Barbu.


Florin Barbu a ajuns la conducerea instituţiei din subordinea Ministerului Agriculturii, în august 2014, după un îndelungat mandat la Direcţia Economică din cadrul Primăriei Slatina. În calitatea de şef peste bugetul Slatinei, el a acumulat o importantă expertiză pe care acum o pune în practică la ANIF. Înaintea lui Barbu, ANIF a fost condusă de un alt oltean, Adi Barbu, în prezent director al Serviciului de Gospodărire a Apelor Olt.