Declaraţia a fost făcută de Arnaud Deboeuf, şef al gamei Entry a Renault, oficialul neprecizând ce model ar putea fi suprimat. Jurnaliştii francezi vin însă cu o ipoteză: ar putea fi vorba de Lodgy, ale cărui vânzări au scăzut cu 42% în prima jumătate a anului.
„Sunt trei astăzi, însă ar putea fi mai puţine în viitor. Suntem în faza de analiză şi nu am decis nimic”, spune Deboeuf, referindu-se la modelele Lodgy şi Dokker produse în Maroc şi la Logan MCV, produs la Mioveni.
Lodgy si Dokker au fost lansate în 2012, iar în 2013 oficiali ai Renault admiteau ca vânzările sunt sub aşteptări. Cifrele din 2014 au fost însă foarte slabe pentru Lodgy ale cărui vânzări au scăzut cu 42% în prima jumătate a anului, la sub 25.000 de unităţi. Dokker a înregistrat o creştere de 28% în prima jumătate a anului, spre 30.000 de unităţi, iar Logan MCV, cel mai nou model Dacia, şi-a găsit 28.500 de clienţi în primele opt luni.
Duster-ul cu volan pe dreapta, construit la Mioveni
Fabrica Dacia din Mioveni a primit o parte din cota de producţie a versiunii cu volanul pe dreapta a lui Duster, comercializată doar în Regatul Unit, titrează 0-100.ro.
Versiunea cu postul de conducere pe partea dreaptă a lui Duster era fabricată la uzina Renault din Chennai, India, dar necesităţile diviziei britanice a mărcii Dacia au dus la introducerea acesteia în producţie şi la altă uzină. Reprezentanţii Dacia au motivat mutarea unei cote de producţie la Mioveni din motive logistice, fiind mai avantajos transportul unităţilor din România decât din India pe o piaţă aflată în plină creştere pentru Dacia.
Uzina Dacia din Mioveni nu era pregătită să fabrice versiunea cu volanul pe dreapta a lui Duster la momentul lansării acesteia pe piaţă, dar facilitatea a primit între timp toate cele necesare adaptării la formatul special necesar vehiculelor create pentru circulaţia pe partea stângă. Spre deosebire de actualul Duster facelift comercializat pe piaţa din Europa, versiunea cu volanul pe dreapta a SUV-ului de la Dacia este cea de dinainte de facelift. Cei de la Dacia nu au precizat încă dacă vor actualiza în viitorul apropiat şi versiunea cu volanul pe dreapta a lui Duster sau dacă vor păstra configuraţia actuală în producţie până la înlocuirea modelului cu o nouă generaţie.
Dacia Duster a fost lansat pe piaţa din Regatul Unit în a doua parte a anului 2012. Cu trei luni înainte ca maşina să ajungă fizic în reprezentanţe, modelul înregistrase deja peste 1.000 de comenzi în Regatul Unit.
„Am ştiut întotdeauna că Dacia are potenţialul de a pătrunde cu succes pe o piaţă britanică stagnantă. Vârful nostru de gamă Duster se bucură de un start de succes, chiar şi înainte ca primele unităţi cu volan pe dreapta să fie livrate în Regatul Unit”, a declarat Phil York, directorul de marketing Dacia Marea Britanie.
sursa: cotidianul.ro şi automarket.ro