CNAIR a reziliat contractul cu firma italiană care se angajase să efectueze tronsonul 1 de pe Drumul Expres Craiova-Piteşti

Cu un progres fizic de aproximativ 57%, deşi termenul de finalizare al tronsonului 1 de pe Drumul Expres, sectorul Balş-Craiova, era finele anului 2022, CNAIR a deciz rezilierea contractului cu firma italiană Tirrena Scavi, care efectua lucrările.

Având în vedere slaba mobilizare și incapacitatea financiară a constructorului italian de a continua proiectele pe care le derulează, managementul CNAIR a luat decizia de a rezilia contractele încheiate cu acest antreprenor, anunţă Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Precizăm că la construcția Variantei de Ocolire Timișoara Sud sunt întârzieri majore în raport cu termenul de finalizare. Termenul contractual al acestui obiectiv a fost depășit cu mult, iar mobilizarea pe șantier a fost deficitară pe tot parcursul anului 2022, ajungând la un stadiu fizic de doar 58,26%.

De asemenea, pe tronsonul 1 al drumului expres Craiova – Pitești progresul fizic este de doar 57,06%, deși termenul contractual de finalizare era 2022.

Pe sectorul de centură a Bucureștiului, cuprins între DN 2 și A2, acolo unde există un contract pentru lucrări de modernizare, progresul fizic este de doar 20,76%, iar conform termenului asumat prin contract obiectivul trebuia finalizat de mai mult de un an (04.08.2021).

Aceste întârzieri atrag și daune materiale consistente, pe lângă cele care decurg din imposibilitatea de a folosi infrastructura rutieră”, transmite CNAIR.

CNAIR anunţă că va face toate demersurile pentru relansarea acestor proiecte în cel mai scurt timp posibil.

 „Constructorii trebuie să fie conștienți de obligația de a aborda cu seriozitate contractele pe care le semnează cu CNAIR. În caz contrar, vor suporta consecințele legale care derivă inclusiv din eliberarea certificatelor negative, care au valabilitate timp de 3 ani”, se mai arată în comunicatul Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.