Absolvenţii de învățământ promoţia 2024 sunt aşteptaţi să se înregistreze în evidenţele agenţiilor locale şi punctelor de lucru din subordinea AJOFM Olt, în raza cărora își au domiciliul, pentru a putea beneficia de servicii gratuite de informare şi consiliere profesională, mediere a muncii, servicii de formare profesională, precum și de alte măsuri de stimulare a ocupării.
Actele necesare pentru înregistrarea absolvenților ca
persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, în evidenţele AJOFM Olt, sunt:
-
actul de identitate;
-
diploma de absolvire sau adeverinţa din care să
rezulte data absolvirii;
-
curriculum Vitae.
Prin absolvent al unei instituţii de învăţământ se înţelege persoana care a obţinut o diplomă sau un certificat de studii, conform legislației în vigoare, în una dintre instituţiile de învăţământ gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau acreditat în condiţiile legii.
cuantum de 50% din valoarea ISR în vigoare pentru o perioadă de 6 luni”, transmite AJOFM Olt.
Persoanele care la data solicitării dreptului refuză un
loc de muncă potrivit pregătirii sau nivelului studiilor sau refuză participarea la servicii pentru
stimularea ocupării şi de formare profesională oferite de agenţiile pentru
ocuparea forţei de muncă, nu beneficiază de indemnizaţie de şomaj.
Informații detaliate privind acordarea indemnizației de șomaj pentru absolvenții de învățământ sunt afişate pe site-ul instituției www.anofm.ro, secțiunea Persoane fizice/ Indemnizații de șomaj si venituri de completare, sau pot fi obținute prin contactarea Agenției Judetene pentru Ocuparea Forței de Muncă Olt.