Comunitate

2017-03-14, 15:51:41

Inaugurarea centurii Caracalului, îngreunată de relocarea liniilor electrice aeriene

Finalizarea centurii de ocolirea a municipiului Caracal este ţinută pe loc de liniile de utilităţi publice, care se intersectează cu noua investiţie.

Surse din cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au declarat pentru Gazeta Nouă că firma italiană care execută lucrările la centura de ocolire a municipiului Caracal întâmpină dificultăţi în relocarea liniilor electrice aeriene. Dacă această problemă nu se rezolvă în următoarea perioadă, constructorii ar putea să ceară o prelungire a termenului de finalizare, fixat pentru luna iunie.

„Centura de la Caracal este în execuţie, ar trebui ca prin luna iunie să fie dată în circulaţie. Din câte ştiu eu, sunt nişte probleme cu relocarea unor utilităţi, anume cu liniile electrice aeriene. Această procedură, cu tot ce înseamnă relocare de utilităţi, merge foarte greu. Dacă va fi rezolvată această problemă, probabil că se va respecta termenul. În caz contrar, nu cred că va fi deschisă în termen”,
au declarat sursele citate.

1,5 milioane lei este suma pe care Guvernul a alocat-o pentru finalizarea centurii ocolitoare a Caracalului, lucrare începută în anul 2011 şi nefinalizată nici până acum. Banii alocaţi ar trebui să ajungă pentru finalizarea celor trei sensuri giratorii care leagă varianta de reţeaua existentă de drumuri. Cele trei sensuri giratorii erau prevăzute în proiectul de reabilitare a DN6 Alexandria - Craiova, investiţie care ar fi trebuit finalizată înaintea centurii ocolitoare. Cum DN6 a rămas fără constructor, iar centura a fost finalizată, CNADNR a trebuit să lanseze un proiect separat pentru sensurile giratorii. Începute anul trecut, lucrările n-au fost finalizate nici acum.

Lipsa unei legături a drumului de ocolire cu reţeaua rutieră existentă nu este prima problemă întâmpinată în construcţia centurii Caracalului. Iniţial, contractul „Construcţia Variantei de Ocolire a Municipiului Caracal” a fost încheiat între CNADNR şi Romstrade, controlată de Nelu Iordache, pe 31 ianuarie 2011.

Lucrările au început pe 4 mai 2011, dar contractul a fost reziliat pe 4 decembrie 2012, deoarece progresul fizic la data transmiterii înştiinţării de reziliere era de 16,85%. Abia în 2014, contractul de lucrări a fost atribuit prin licitaţie deschisă firmei S.E.C.O.L. - Societa Edile Costruzioni e Lavori S.p.A., având o durată de execuţie de 12 de luni şi o perioadă de garanţie a lucrărilor de 24 luni.

Contractul pentru construcţia variantei de ocolire a municipiului Caracal are o valoare de 44.472.173,75 lei, fără TVA.

Comentarii

Redacţia

2017-03-14 15:51:41

Conținutul website-ului www.gazetanoua.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea Gazeta Nouă. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa office@gazetanoua.ro