4 Măsuri eficiente pe care hotelurile și pensiunile din Slatina le pot lua pentru a reduce riscul de infecție cu coronavirus (P)

În contextul global actual, măsurile și acțiunile care au drept scop reducerea riscului de infecție cu coronavirus sunt binevenite în orice domeniu de activitate. Hotelurilor și pensiunilor din Slatina și împrejurimi li se recomandă să se alinieze acestor norme, conștientizând că, mai ales în acest caz, a preveni are o importanță mult mai mare decât a trata. Cartea lor de vizită nu se va mai rezuma doar la etalarea dotărilor confortabile, a aspectului exterior și interior, ci, mai mult decât oricând, calitatea serviciilor turistice oferite va fi apreciată prin prisma măsurilor de protecție privind COVID-19.

Deși unitățile turistice sunt închise în această perioadă, este important ca și după trecerea stării de urgență și a pandemiei să se respecte standardele de igienă sporită.

Iată care sunt cele mai importante și eficiente măsuri care trebuie să fie aplicate de unitățile hoteliere, atât la nivel local, cât și la nivel național:

1. Este prioritară afișarea pe site-ul respectivei unități, dar și la recepție, sub formă de pliante, a informațiilor oferite de Ministerul Sănătății privind Coronavirus. Un client informat este un cel care va ști ce are de făcut în orice situație complicată, indiferent că e vorba despre o epidemie, sau despre un alt gen de potențial pericol. Poate că ar fi bine ca materialele informative să se regăsească și în fiecare cameră a unității de cazare. În această situație, detaliile nu vor fi redundante, ci vor avea scopul de a accentua necesitatea respectării lor.

2. La intrarea în unitatea de cazare, pe holuri, în zona lifturilor, la restaurant, toalete, terase și, bineînțeles, în fiecare cameră, ar trebui amplasate dispensere cu dezinfectant pentru mâini. Primul și cel mai important sfat cu caracter preventiv pe care autoritățile îl oferă frecvent, repetându-l ori de câte ori au ocazia, este spălarea temeinică a mâinilor cu săpun, timp de cel puțin 20 de secunde, pentru că astfel virusul poate fi eliminat. Se recomandă alegerea unui dezinfectat care să conțină și glicerină, pentru ca epiderma să fie protejată. Un alt exemplu de urmat ar fi afișarea unor postere în care să se descrie, punctual, acest îndemn (vezi imaginea de mai jos). Deși spălatul pe mâini este o activitate uzuală, obișnuită, care ține de igiena fiecăruia, în cazul de față, în pragul unei pandemii, acestei banale acțiuni ar trebui să i se acorde o atenție sporită.  

3. Toate locurile, cele expuse, dar și cele mai puțin folosite ale unității de cazare, trebuie dezinfectate, chiar și de mai multe ori pe zi, cu soluții speciale. Toate aceste acțiuni se realizează pentru bunăstarea nu doar a clienților, ci și pentru protejarea personalului hotelier. Toate suprafețele trebuie curățate, indiferent că este vorba despre mobilierul din camere, mesele din restaurant, clanțe, ușile liftului, etc.

4. Clienții care prezintă simptome similare cu cele ale noului coronavirus, vor fi îndrumați să sune la 112, mai ales dacă au venit dintr-o zonă expusă sau au intrat în contact cu posibili purtători ai virusului. De asemenea, este bine să existe și un stoc de măști de protecție ce pot fi oferite persoanelor care prezintă o simptomatologie aparte.

Așadar, în contextul actual, o evaluare pertinentă a oricărei unități de cazare, dar și a instituțiilor publice și administrative, se face inclusiv  analizând modul în care managementul gestionează pandemia de COVID19.

Sursă foto: Shutterstock.com