Până la data de 31 iulie 2023 inclusiv, se depun Cererile de plată care vizează rambursarea ajutorului de stat pentru cantitățile de motorină achiziţionate şi utilizate în agricultură, aferente perioadei 01 aprilie - 30 iunie 2023 (trimestrul II al anului 2023), anunţă Agenţia de Plăţi şi Intervenţii în Agricultură.
Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA)
informează beneficiarii că până la data de 31 iulie 2023 inclusiv, se depun
Cererile de plată care vizează rambursarea ajutorului de stat pentru
cantitățile de motorină achiziţionate şi utilizate în agricultură, aferente
perioadei 01 aprilie - 30 iunie 2023 (trimestrul II al anului 2023).
Cererile se depun sau pot fi transmise prin mijloace
electronice la Centrele APIA, de către administratorul/reprezentantul legal sau
împuternicitul acestuia, însoţite de documentele.
Toate documentele depuse în copie vor fi certificate pentru
conformitate cu originalul de către solicitantul sprijinului, însușite prin
semnătura și vor purta sintagma “conform cu originalul”.
Ajutorul de stat se acordă sub formă de rambursare a
diferenței dintre rata accizei standard și rata accizei reduse pentru motorina
utilizată la efectuarea lucrărilor
mecanizate în agricultură a cărei valoare unitară este de 1,529
lei/litru.
DOCUMENTE CARE ÎNSOȚESC CERERILE DE PLATĂ
Pentru sectorul vegetal:
a) documente
care dovedesc cantitatea de ciuperci produsă, după caz;
b) situația
centralizatoare a cantităților de motorină utilizate la lucrări mecanizate,
aferente perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare,
întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.9 din OMADR nr.1727/2015 cu
modificările și completările ulterioare;
c) copie a
facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe
numele solicitanților;
d) copie a
documentelor de identitate și/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în
care au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare;
e) adeverință
în original de la Registrul agricol, cu suprafețele aflate în exploatare, în
cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord pentru
finanțare;
f) adeverință
în original de la Direcția pentru agricultură județeană, pentru suprafețele
plantate cu vie nobilă, în cazul în care au intervenit modificări față de
cererea de acord pentru finanțare.
Pentru sectorul zootehnic:
a) situația
centralizatoare a cantităților de motorină utilizate pentru sectorul zootehnic,
aferentă perioadei pentru care solicită
acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului
prevăzut în anexa nr. 9 din OMADR nr.1727/2015 cu modificările și completările
ulterioare;
b) copie a
facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe
numele solicitanților;
c) situația
privind calculul efectivului rulat / efectivului mediu realizat, întocmită de
beneficiar și vizată de medicul împuternicit de liberă practică, după caz,
întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 10 din OMADR nr.1727/2015 cu
modificările și completările ulterioare;
d) copie de
pe cererea depusă de către apicultori la consiliul local în vederea asigurării
acestora de vetre de stupină temporare sau permanente;
e) copie a
documentelor de identitate și/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în
care au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare.
Pentru sectorul îmbunătățiri funciare:
a) situația
centralizatoare a cantităților de motorină utilizate pentru irigații, aferentă
perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare,
întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 9 din OMADR nr.1727/2015 cu
modificările și completările ulterioare;
b) copie a
facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe
numele solicitanților;
c) situația
centralizatoare a cantităților de apă pentru irigații, întocmită conform
modelului prevăzut în anexa nr. 11 din OMADR nr.1727/2015 cu modificările și
completările ulterioare;
d) copie a
facturilor de apă din care să reiasă volumul de apă consumat de către
beneficiar/procesul-verbal de confirmare a volumului de apă livrat pentru
irigații, întocmit de către orice furnizor de apă de irigații;
e) situația
suprafețelor irigate, pe structuri de culturi, aferentă perioadei pentru care
se solicită ajutorul de stat;
f) copie a
documentelor de identitate și/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în
care au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare;
g) dovadă
cont trezorerie dacă au intervenit modificari ale coordonatelor bancare față de
cererea inițială.