Pentru a beneficia de avantajele comunicării online cu Fiscul oltean, contribuabilii trebuie să se înregisteze în Spaţiul Privat Virtual

Oltenii pot primi date despre actele administrative fiscale sau înscrisuri în legătură cu situaţia financiară sau fiscală prin intermediul mijloacelor electornice. Pentru acest lucru este nevoie să se înscrie în Spaţiul Privat Virtual (SPV).

Oamenii de afaceri olteni sau alte entităţi fără personalitate juridică se pot identifica în mediul electronic astfel: cu certificatul calificat al persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică, cu certificatul calificat deţinut de persoana fizică reprezentant legal al persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică, cu certificatul calificat deţinut de reprezentantul desemnat al persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică sau cu certificatul calificat deţinut de împuternicitul persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică.

„Certificatele calificate trebuie înregistrate pe platforma informatică dedicată a ANAF prin intermediul formularului 150 «Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat». Persoanele fizice care deţin certificat calificat pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV cu calitatea de: reprezentant legal al persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică; reprezentant desemnat al persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică. Reprezentantul desemnat este persoana fizică, angajat al persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică, desemnată de către reprezentantul legal al persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică, pentru înregistrarea şi utilizarea SPV”, se arată într-un comunicat al Fiscului oltean.

După completarea cererii în SPV, aprobarea înregistrării se face la ghişeu, la orice organ fiscal din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

Pentru aprobarea cererii de înregistrare în SPV, reprezentantul legal prezintă organului fiscal următoarele: numărul atribuit la înregistrarea online, actul de identitate, în copie şi original, documentele din care rezultă calitatea de reprezentant legal sau reprezentant desemnat.

„Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Olt invită contribuabilii persoane fizice şi persoane juridice să se înroleze în cadrul serviciului «Spaţiu Privat Virtual» pentru a putea beneficia de avantajele comunicării on-line cu administraţia fiscală. Totodată, A.J.F.P. Olt pune la dispoziţia contribuabililor în mod gratuit, la sediul instituţiei, într-un spaţiu special amenajat, la etajul 1, două  calculatoare conectate la Internet, în scopul accesării tuturor serviciilor puse la dispoziţie de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, asigurând totodată şi îndrumarea corespunzătoare în utilizarea serviciilor la distanţă”, se arată într-un comunicat al AJFP Olt.