Ce înseamnă marketing și care sunt cei mai importanți pași de urmat în dezvoltarea unei afaceri?

Marketingul este procesul de mutare a tuturor bunurilor de la etapa conceptului la consumator. Acesta implică, de obicei, lucrul cu cei 4 P ai marketingului, inclusiv produsul, prețul, promovarea și locul sau distribuția. Unele companii oferă servicii în locul produselor pentru care companiile trebuie, de asemenea, să stabilească prețuri, să facă publicitate și să determine cele mai bune canale de distribuție.

Iată care sunt pașii cei mai importanți pe care trebuie să-i luați în calcul atunci când vă comercializați mărfurile sau serviciile:

Țintiți clienții


Companiile mici trebuie să vizeze clienții potriviți pentru a maximiza vânzările și profiturile. Cea mai bună modalitate de a ținti clienții este prin a determina care dintre aceștia pot utiliza cel mai mult produsele voastre.

Schimbați produsele sau serviciile în funcție de principalele caracteristici demografice ale clienților voștri, inclusiv vârsta, venitul și educația. De exemplu, produsele voastre pot fi mai orientate spre persoane de peste 35 de ani. Cea mai bună piață pentru produse premium sau la prețuri ridicate pot fi clienții cu venituri ridicate. Piața țintă ar trebui să fie suficient de mare pentru a câștiga un profit. Prin urmare, asigurați-vă că se raportează la un segment destul de mare al populației.

Faceți cercetare de marketing


Cercetarea de marketing vă permite să adunați informații despre clienți cu privire la nevoile acestora. Vânzările și profiturile vor fi mai mari dacă puteți oferi produsele pe care clienții voștri le doresc, la prețuri acceptabile. Cercetarea în domeniul marketingului poate include sondaje prin telefon, e-mail și internet. Puteți, de asemenea, să realizați interviuri personale cu clienții în restaurante, mall-uri sau magazine. De exemplu, Interdiligence îți poate oferi consultanță în afaceri și soluțiile potrivite pentru dezvoltarea afacerii prin metode inovative.

Folosiți-vă de publicitate

Este imperativ ca un cumpărător să vă urmărească publicitatea. Acest lucru vă permite să determinați ce anunțuri sunt cele mai eficiente și să atrageți cel mai mare număr de vânzări. În mod contrar, ar trebui să renunți la anunțurile neprofitabile. Există mai multe moduri de a urmări publicitatea.

Gestionați durata de viață a produsului

Toate produsele au o durată de viață. Noile tehnologii sau schimbări ale gusturilor consumatorilor vor face anumite produse să devină învechite. Marketingul este instrumentul necesar pentru baza afacerilor voastre. Acest video vă poate ajuta să înțelegeți care sunt principiile de bază în marketing. Așadar, trebuie să vă gestionați produsele prin diferitele etape ale ciclului de viață al produsului. Acestea includ etapele de introducere, creștere, maturitate și declin. Unii pot chiar să renunțe la afaceri atunci când alți concurenți sunt forțați să reducă prețurile pe piețe strânse.

Acesta este momentul în care comerciantul inteligent trebuie să-și diferențieze oferta de produse sau servicii de la alți concurenți. De exemplu, puteți găsi noi piețe sau utilizări pentru produsele voastre. De asemenea, puteți deveni „liderul de servicii" din industrie oferind cel mai bun serviciu pentru clienți.

Toate aceste etape vă vor ajuta în dezvoltarea afacerilor voastre, oferindu-vă sfaturi și idei care vă vor îndruma spre realizarea obiectivelor propuse, iar conceptul de marketing poate fi dezvoltat în funcție de abilitățile și nevoile voastre pentru tipul de activitate dorit.

Sursă foto: www.shutterstock.com