FOTO. Proiect european privind schimbul de bune practici, la GPP Nr. 2 Slatina, în parteneriat cu grădinițe din cinci țări foste iugoslave

Directori de grădinițe din cinci țări foste iugoslave s-au afla la Grădinița cu Program Prelungit Nr. 2 din Slatina pentru a participa la întâlnirea din cadrul Proiectului de parteneriat internațional „Sistemul educațional european - cooperare și schimb de bune practici”.

La întâlnire au participat câte un director de unități de învățământ preșcolar din Serbia, Slovenia, Croația, Muntenegru și Macedonia. De asemenea, la evenimente au participat și reprezentanti ai autoritatilor locale, ISJ Olt și Primăria Slatina.

Proiectul de  parteneriat internațional „Sistemul educațional european - cooperare și schimb de bune practici” este inițiat de Grădinița cu program prelungit nr. 2 Slatina, în colaborare cu GPP nr. 8 Slatina și  cu grădinițe din fosta Republică Iugoslavă.

Directorul GPP Nr. 2, Mihaela Dicu, a declarat că proiectul îşi propune să favorizeze integrarea copiilor cu dificultăți de învățare sau cu cerințe educative speciale în sistemul de învăţământ, în contextul schimbării curriculei școlare la nivel european. 

„În acest scop, vom contribui la integrarea lor în grădinițe și mai departe în şcolile primare, luând în considerare o gamă largă de preșcolari şi nevoile lor specific. Ne dorim să  încurajăm participarea familiilor (părinţi şi elevi) precum şi a comunității locale la activităţile educative care să promoveze educaţia interculturală”, a declarat Mihaela Dicu.

Ea a adăugat că vizita oaspeților s-a  derulat după o agendă bine stabilită: vizitarea unității și participarea la activitățile desfășurate cu copiii, vizionarea unui program artistic oferit de copiii de la GPP nr. 8, conferința propriu-zisă finalizată cu înmânarea certificatelor de participare la eveniment. 

La conferință au participat din partea Inspectoratului Școlar Județean inspector pentru educație timpurie, Leontina Manea, iar din partea Primăriei Slatina, Mugurel Manea.

Obiectivul general  al proiectului de parteneriat îl reprezintă susţinerea integrării naţionale a ţărilor în societatea europeană. Ca obiectiv specific se urmărește susţinerea integrării preșcolarilor/ școlarilor şi a familiilor lor, prin includerea permanentă în programele şcolare din grădinițele/ școlile din țările implicate în proiect- Romania, Serbia, Slovenia, Croatia, Muntenegru, Macedonia - prin promovarea activităţilor interculturale şi pentru integrarea acestora în sistemele educaţionale prin schimbul de experienţă şi de bune practici dintre ONG-uri, asociaţii, instituţii publice şi grădinițe/ şcoli din aceste ţări.

„Valoarea europeană adăugată a proiectului rezidă în caracterul său transnaţional, care facilitează schimbul de experienţă şi de bune practici la nivel european, cu scopul de a promova schimbul de bune practici între școli”, a mai declarat Mihaela Dicu.