Iulian Catali Balcos, taximetrist din Slatina, a publicat pe Facebook o postare prin care acuză autorităţile locale că încalcă prevederile Legii Taximetriei, permiţând funcţionarea unui număr prea mare de maşini înregistrate prin aplicaţia Bolt.
El susţine că, potrivit legii, în municipiu ar trebui să existe maximum 250 de taxiuri, raportat la populaţia estimată la 67.000 de locuitori. Taximetrisul arată cu degetul către primarul Mario De Mezzo care a promis că va permite ca doar două maşini ale Bolt să funcţioneze în oraş.
„Domnule sau Domnilor Primari din toată țara, cum facem cu Legea Taximetriei care spune că sunt necesare 4 taxiuri la 1.000 de locuitori? În Slatina sunt suficiente aproximativ 250 de licențe, dar, din informațiile mele, numărul de autorizații de ridesharing (Bolt) emise în prezent este de aproximativ 150 de licențe. Asta denotă faptul că se încalcă Legea Taximetriei”, a scris Iulian Catali Balcos.
Taximetristul acuză că instituțiile care ar trebui să reglementeze domeniul semnează „acte oficiale care contravin legii” și cere măsuri urgente.
„Oare cine va răspunde pentru aceste infracțiuni comise cu bună știință și cu acte doveditoare, nu doar prin speculații sau sondaje?”, a mai transmis el, cerând distribuirea masivă a mesajului său pentru a atrage atenția asupra situației.
- Primarul De Mezzo: „Bolt nu are nevoie de nicio hârtie de la Primărie”
Controversa vine la câteva luni după ce primarul municipiului Slatina, Mario De Mezzo, a declarat într-o conferinţă de presă că administraţia locală nu are pârghii legale pentru a controla activitatea aplicației Bolt. Edilul a precizat că legislaţia actuală face imposibilă intervenţia Primăriei în autorizarea sau limitarea acestor servicii.
„Să știți că, din păcate, legea este un pic ciudată. Bolt nu are nevoie de nicio hârtie de la Primăria Municipiului Slatina pentru a funcționa în oraș. E o aberație, din punctul meu de vedere. Sunt înregistrați la București și își fac ceva în Slatina. Nu știu dacă au măcar o formă juridică în Slatina”, a spus Mario De Mezzo.
Primarul a adăugat că firmele de ridesharing au nevoie doar de o autorizaţie sau adeverinţă de la Registrul Auto Român, fără alte avize de la autoritățile locale.
„Ei nu stau în parcările de taxi, deci nu îi poate controla primăria, în niciun fel”, a precizat edilul.
- Promisiuni electorale şi nemulţumiri actuale
Nemulţumirea taximetriştilor este cu atât mai mare cu cât, în campania electorală, comunitatea profesioniştilor din transportul local s-a numărat printre susţinătorii lui Mario De Mezzo. La acel moment, candidatul promitea condiţii mai bune pentru şoferii de taxi, inclusiv amenajarea unor toalete în fiecare staţie, extinderea valabilităţii licenţelor şi, mai ales, limitarea accesului aplicaţiilor de ridesharing în municipiu.
La aproape un an de la preluarea mandatului, prezenţa a zeci de maşini Bolt în oraş a stârnit frustrări în rândul taximetriştilor tradiţionali, care consideră că sunt dezavantajaţi şi că promisiunile nu au fost respectate.
