Transportatorii rutieri din judeţul olt au fost controalţi, în perioada 16-27 octombrie, de către inspectorii ITM Olt. Un angajator din Tufeni a fost amendat cu 20.000 de lei pentru munca la negru, iar alţi doi, unul din Slatina, iar altul din Tufeni, pentru alte nereguli, valoarea totală a amenzilor aplicate fiind de 29.000 de lei.
Inspectoratul Teritorial de Muncă Olt a desfășurat, în perioada 16-27 octombrie, Campania națională privind respectarea de către transportatorii rutieri a prevederilor legale referitoare la încheierea şi executarea contractelor individuale de muncă, a timpului de muncă şi de odihnă a conducătorilor auto (lucrători mobili), a cerinţelor minime de securitate şi sănătate în muncă.
-
Identificarea angajatorilor care folosesc muncă
nedeclarată şi luarea măsurilor care se impun pentru respectarea prevederilor
legale în domeniul relaţiilor de muncă;
-
Controlul privind respectarea timpului de muncă
şi de odihnă;
-
Identificarea de către toți angajatorii a
riscurilor asociate operațiunilor de încărcare/descărcare, transport călători
și stabilirea măsurilor preventive necesare;
-
Respectarea de către toți
angajatorii/transportatorii, a instrucțiunilor privind verificarea tehnică a
autovehiculelor înainte de plecarea în cursă.
„În perioada campaniei, inspectorii de muncă din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Olt au efectuat 23 controale, în urma cărora au fost dispuse 32 măsuri pentru remedierea deficiențelor constatate și au fost aplicate 3 amenzi, astfel:
-
1 amendă în valoare de 20.000 lei unui angajator
din Tufeni, pentru primirea la muncă a unei persoane fără a avea încheiat
contract individual de muncă;
-
1 amendă în valoare de 5.000 lei unui angajator
din Slatina, pentru nerealizarea măsurilor dispuse în timpul controlului
anterior;
-
1 amendă în valoare de 4.000 lei unui angajator
din Tufeni, pentru lipsa controlului medical periodic”, transmite ITM Olt.
-
Nerepartizarea programului de muncă pentru
salariaţii cu timp parţial;
-
Neacordarea repausului săptămânal de 48 de ore
consecutive;
-
Nerespectarea prevederilor legale referitoare la
evidenţa timpului de muncă;
-
Neinițierea negocierii colective la nivel de
unitate;
-
Necompletarea instrucţiunilor proprii de
securitate şi sănătate în muncă cu prevederile referitoare la activitatea de
încărcare/descărcare mărfuri.