Te îngrozeşte gândul că trebuie să stai la coadă că să plăteşti taxe pentru stat sau să aştepţi minute bune la banca pentru a-i trimite bani vărului de la Călăraşi? Şi totuşi, parcă nu-ţi vine să treci la Internet Banking.
Dacă eşti puţin atent, nu rişti nimic. Toată procedura e gândită ca să nu existe riscuri pentru cei care fac plăti. Întâi de toate, informaţiile se criptează înainte să fie transmise prin Internet. Datele tale sunt mascate în spatele unui şir lung de caractere indescifrabile. Orice hacker care, să spunem că ar reuşi să îl intercepteze, nu l-ar putea decoda. De cele mai multe ori, cine pierde bani din cont, o păţeşte din cauza unei greşeli personale.
Dacă primeşti un mail ce pare că provine de la banca şi ţi se cer parole, codul PIN, CNP-ul sau altceva, e clar că e o înşelătorie. Nicio bancă nu îţi va cere parolele sau codurile personale, sub nicio formă. Aşa că dacă cineva te sună să îţi ceară aceste date sau îţi da un email, nu te lasă păcălit. De multe ori, cei care se ocupă de astfel de ilegalităţi habar n-au la ce bancă are cont cel pe care vor să îl jefuiască.
De aceea, îţi pot cere numele băncii. Iar dacă te trezeşti cu un mesaj care provine de la o instituţie financiară cu care nu ai lucrat niciodată, nu te speria. E un text trimis la întâmplare de rău făcători, în speranţa că vor găsi totuşi câteva persoane care să se potrivească cu descrierea şi care să cadă în plasă. Încă ceva important. Nu salva datele bancare pe calculator, pentru că e ca şi cum ţi-ai ţine, în portofel, lângă card, o hârtiuţă cu codul PIN. Nu râdeţi, încă sunt oameni care fac asta.
Încercaţi plăţile doar de la calculatorul personal sau de pe propriul telefon. Nu din Internet Cafe-uri sau de la calculatoarele prietenilor, nu de la telefoanele prietenilor. Iar după ce faceţi plata, apăsaţi pe log out. Sub nicio formă nu lăsa calculatorul pornit cu site-ul băncii deschis în toată frumuseţea lui. E ca şi cum i-aţi invită pe hoţi să se servească.
Profitaţi de Internet Banking ca să va verificaţi des contul - e gratis, nu plătiţi nimic, aşa cum aţi plăti dacă l-aţi verifică la ghişeu sau la bancomat. În cazul în care observaţi tranzacţii duplicate sau de care nu vă amintiţi, contactaţi imediat banca. Vor încerca să îţi rezolve rapid problema, pentru că nu vor ca alţi clienţi să treacă prin probleme similare. În majoritatea cazurilor vă primiţi şi banii înapoi.
Sursa: www.stirileprotv.ro