Lumea nu mai cumpără tablete? Livrările scad pentru prima dată

Livrările de tablete şi de gadgeturi 2 în 1 au scăzut la nivel global până la 76,1 milioane în trimetrul patru al anului 2014. Minusul este de 3,2% comparativ cu cele 78,6 milioane înregistrate în trimestrul similar din anul 2013, potrivit datelor companiei de cercetare IDC.

Diferenţa este importantă, mai ales pentru că este pentru prima dată când vânzările scad, din 2010, când tabletele au început să conteze. Toţi marii producători de astfel de gadgeturi au resimţit declinul. Apple a vândut 21,4 milioane de unităţi, o scădere de 17,8 faţă de acum un an. Samsung a livrat 11 milioane de tablete, echivalentul unei scăderi de 18,4%. 

 

ASUS a pierdut, de asemenea, 25%, dar cel mai puternic declin îl are Amazon, 70%. Între cei mai mari cinci producători, doar Lenovo a reuşit să aibă o evoluţie pozitivă. Chinezii au o creştere anuală de 9,1%, cu 3,7 milioane de unităţi. Cei de la IDC spun că marea problema este că piaţă se bazează prea mult pe Apple şi pe Samsung.
 
„Chiar dacă Apple şi-a extins linia de produse menţinând vechile modele pe care le-a oferit la un preţ mai mic, de 249 de dolari, n-a fost suficient pentru a propulsa vânzările de iPad, dat fiind entuziasmul care a însoţit noile iPhone-uri”, a declarat Jitesh Ubrani, cercetător la IDC.
 
El a mai declarat că tabletele cu Android vândute la preţ mediu sau mare nu se potrivesc cu cerinţele pieţei, şi de aici problemele celor de la Samsung. În ciuda declinului de pe final de an, la nivelul întregului 2014, livrările de tablete au crescut cu 4,4 la sută, ajungând la 229,6 milioane de unităţi.
Sursa: www.yoda.ro