Județul Olt rămâne un pol important al investițiilor în infrastructură, Consiliul Județean reușind să mențină un ritm susținut al lucrărilor în ciuda provocărilor economice actuale. Vicepreşedintele Consiliului Județean Olt, Ionuț Ivan, a prezentat stadiul actual al proiectelor, oferind asigurări că finanțările europene, inclusiv cele prin PNRR, nu sunt în pericol, grație stadiului avansat de implementare.
- Oltul, neafectat de blocajele pe PNRR
Întrebat despre situația fondurilor europene, în contextul în care multe administrații locale întâmpină dificultăți, Ionuț Ivan a explicat strategia care a permis județului să evite pierderea banilor. Secretul a constat în rapiditatea implementării și în capacitatea administrației județene de a veni cu resurse proprii acolo unde au apărut blocaje financiare.
„Vorbeam mai devreme că nu suntem afectați pe PNRR, deoarece suntem la un stadiu de implementare destul de avansat și nu suntem afectați. Iar acolo unde părea că apar problemele, am venit cu cofinanțări, procente de cofinanțări în plus și astfel am intrat, am continuat cu ele în finanțare”, a declarat Ionuț Ivan, vicepreședintele CJ Olt.
Acesta a subliniat că nu doar proiectele europene sunt în siguranță, ci și cele finanțate prin programele naționale, veștile fiind bune pentru comunitățile locale care așteaptă modernizarea infrastructurii.
„Practic, asta înseamnă că noi ne continuăm absolut toate proiectele, inclusiv pe Anghel Saligny, ceea ce e un lucru îmbucurător”, a mai precizat Ionuț Ivan.
- Asfaltări pe Valea Oltului și drumul Perieți-Potcoava
Frontul de lucru este deschis pe mai multe artere importante din județ. Prioritatea momentului o reprezintă lucrările de asfaltare care trebuie finalizate înainte ca vremea să se strice definitiv. Vicepreședintele CJ Olt a detaliat situația de pe Valea Oltului și de pe drumul care leagă Perieți de Potcoava, unde mobilizarea constructorilor este exemplară.
„Lucrăm, la ora asta lucrăm foarte mult pe Valea Oltului, unde trebuie să finalizăm un proiect de asfaltare care are termen 2026. Lucrăm foarte mult la drumul Perieți-Potcoava, unde vom avea 6 km de drum asfaltat. La ora asta avem undeva la 4 km cu stratul 2, dar sunt oamenii mobilizați și, cât timp avem vremea de partea noastră, cu siguranță vom și finaliza această lucrare”, a explicat Ionuț Ivan.
Harta investițiilor rutiere cuprinde și alte zone, precum Bobu-Voineasa, unde proiectul se apropie de final, dar și noi șantiere care sunt pe cale să înceapă, cum ar fi Cungrea-Verguleasa. De asemenea, un proiect major de modernizare vizează drumul Tufeni-Radomirești.
„Avem apoi proiectul de la Tufeni la Radomirești, iar unde înseamnă refacerea carosabilului de la zero, este modernizare a drumului județean”, a punctat vicepreședintele CJ Olt.
- Podul de la Arcești intră în linie dreaptă anul viitor
Pe lângă drumuri, infrastructura de poduri beneficiază de lucrări complexe. Se intervine activ în comuna Schitu, la două poduri, și în comuna Perieți. De asemenea, problemele cauzate de alunecările de teren la Sârbii-Măgura au fost rezolvate.
Un punct nevralgic rămâne podul de la Arcești, un obiectiv strategic pentru traficul din zonă. Aici, birocrația și vechimea actelor au îngreunat procesul, însă autoritățile sunt optimiste că execuția va putea începe în 2026.
„Lucrăm, așa cum prezentam cu ceva timp în urmă, la refacerea podului de la Arcești, pentru că dorim să dăm drumul la acel traseu. Suntem la stadiul de documentații. Este puțin mai greu acest stadiu pentru că vorbim de hârtii foarte vechi. Dar cred că 99% anul viitor finalizăm tot ce înseamnă parte de documentație și vom putea da drumul pe parte de execuție”, a conchis Ionuț Ivan.