Black Friday şi manipularea

Internetul abundă în oferte zilele acestea. Companii mari sau mici, toate au venit cu oferte greu de refuzat. De obicei, produsele de calitate nu au niciodată reduceri mari. Sau cel puţin aşa cred eu! Rar se întâmplă acest lucru.

Consider că prin astfel de campanii, companiile au întotdeauna de câştigat. Este de fapt o strategie bine pusă la punct de către comercianţi, care a apărut în cea de a doua jumătate a secolului XX, în Statele Unitea. Iniţial, Black Friday a fost denumită a doua zi după Ziua Recunoştinţei, când se deschide sezonul de cumpărături de Crăciun. Sintagma înseamnă că mulţi vânzători vor fi în creştere, negru fiind echivalat cu un echilibru financiar pozitiv. Black Friday este cea mai aglomerată zi de cumpărături din Statele Unite. Termenul a fost preluat treptat şi în Europa, iar de câţiva ani în cunoştem şi noi, datorită mediului online.  

Astfel, am cedat acestor campanii de manipulare şi am comandat un produs. Chiar azi. Este un produs pentru casă pe care îl urmăresc de câteva luni. Reducerea este una substanţială, ştiu că produsul nu a avut preţul mărit, pentru că l-am urmărit de câteva luni. Ideea e să nu achiziţionezi produse de care nu ai nevoie doar de dragul că ele au un preţ mic. De fapt acesta este şi scopul acestor campanii, cu reduceri bombă. Să faci achiziţii de care nu ai nevoie. Aviz amatorilor de chilipiruri!