FOTO. În ce stadiu sunt lucrările pe drumul expres Craiova-Slatina-Piteşti

Deputatul PSD Lia Olguţa Vasilescu a postat pe Facebook mai multe fotografii cu şantierul drumului expres Craiova-Slatina-Piteşti.

Fostul ministru a ţinut să precizeze că proiectul tehnic, licitaţia, exproprierea au fost făcute în timpul guvernării PSD, tot în această perioadă demarând şi lucrările propriu-zise.

La final, Olguţa Vasilescu lansează o provocare actualului Executiv.

„Ca să nu avem vorbe mai târziu... Pe drumul expres Piteşti-Craiova se efectuează acum lucrări de terasare, nivelare, decopertare, se forează coloane, se lucrează la pila 2 pasaj peste DN 65. Pentru acest drum expres în regim de autostradă s-a făcut proiectul tehnic, licitaţia, exproprierea şi au început lucrările în guvernarea PSD. Au fost şi întârzieri cauzate de plângeri penale făcute constructorilor de foştii proprietari de terenuri, contestaţii soluţionate după mai bine de doi ani de instanţele româneşti, dar... a demarat construcţia şi s-a lucrat în forţă de când a fost liber frontul de lucru. Noi am promis şi am făcut! Să vă vedem pe voi...”, a transmis ea, pe Facebook.

Potrivit CNAIR, tronsonul 1 al drumului expres are o lungime de 17,7 km (km 0+000 - km 17+700 și are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova, iar ca punct final, limita județului Dolj cu Olt. Acest tronson traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Craiova, Ghercești, Pielești și Robănești.

Tronsonul 2 cu o lungime de 39,85 km (km 17+700 - km 57+550) și are ca punct de început limita dintre județele Dolj și Olt, iar ca punct final, după Municipiul Slatina, la intersecția cu DN 65. Acesta traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina și Valea Mare.

Tronsonul 2 este împărțit în 2 loturi, după cum urmează: Lotul 1 cu o lungime de 18,5 (km 17+700 - Km 36+200) și Lotul 2 îm lungime de 21,35 (km 36+200– Km 57+550).

Prin execuția lotului 1 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Balș, iar prin cea a lotului 2 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Slatina, prin redirectionarea traficului în afara localităților.

Câștigătorul desemnat pentru Tronsonul 1 este Tirrena Scavi S.p.A. (Italia) cu o valoare a ofertei de 358.179.480,69 LEI fără TVA, echivalentul a 76 milioane euro fără TVA.

Câștigatorul desemnat pentru Tronsonul 2 - Lotul 1 este Asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL (România) cu o valoare a ofertei de 661.452.009,54 lei fără TVA, echivalentul a aproximativ 141 milioane euro fără TVA.

Câștigatorul desemnat pentru Tronsonul 2 - Lotul 2 este tot Asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL (Romania) cu o valoare a ofertei de 792.189.981,56 lei fără TVA, echivalentul a aproximativ 168 milioane euro fără TVA.