Medicul Florin Popa, specialist în microchirurgie reconstructivă și chirurgie estetică la Spitalul Județean de Urgență Slatina, a vorbit în podcastul „Ionuț Jifcu” despre principalele categorii de pacienți care ajung în cabinetul unui estetician și despre motivațiile din spatele acestor decizii.
„În primul rând avem acele paciente care de obicei, să zic, nu au defecte vizibile, dar care vor să-și îmbunătățească puțin aspectul și atunci le pui puțin Botox pe la ochi, pe la frunte, cu rezultate naturale, nu, nu e ceva vizibil”, a explicat medicul.
El subliniază că aceste proceduri nu sunt destinate doar persoanelor care vor schimbări mari, ci și celor care își doresc o împrospătare discretă a trăsăturilor.
„Sunt intervenții mici, menite să aducă un plus de prospețime și încredere, fără a schimba expresia feței”, spune Florin Popa.
- Intervențiile corective pentru copii și adolescenți
O altă categorie importantă de pacienți este cea a persoanelor care se confruntă cu probleme congenitale, cum ar fi urechile proeminente. Medicul consideră că intervențiile de acest tip au un impact major asupra încrederii în sine, mai ales în rândul copiilor.
„Sunt acel tip de pacienți care vin, eu știu, din naștere cu diferite lucruri care nu sunt chiar tocmai la locul lor și aici aș vedea și aș pune cu ghilimelele de rigoare acel tip de pacienți cu urechi clăpăuge”, a spus el.
Florin Popa a explicat că această corecție, numită otoplastie, ar trebui făcută la momentul potrivit, pentru a evita traumele emoționale.
„Se și recomandă operația de otoplastie în momentul în care copilul merge la școală. La grădiniță e prea devreme. În momentul când merge la școală, de ce? Pentru a evita această expunere, pentru că te afectează pe tot parcursul vieții, psihologic, emoțional, pe toată viața”, a adăugat medicul.
El consideră că sprijinul familiei este esențial în luarea unei astfel de decizii, pentru ca intervenția să fie percepută ca o soluție, nu ca o presiune.
- Pacienții care caută o schimbare radicală
Pe lângă aceștia, medicul identifică și o categorie aparte de persoane care apelează la estetician în perioade de vulnerabilitate.
„Mai sunt și acel tip de pacienți sau paciente care trec printr-o perioadă a vieții mai puțin plăcută, eu știu, după fel și fel de evenimente nefericite, după divorțuri. Atunci vine: ‘Gata, îi arăt eu lui sau ei că mă fac cel mai frumos’”, a spus Florin Popa.
Acești pacienți sunt, potrivit specialistului, cei mai greu de consiliat.
„Acei pacienți sunt cei mai dificili de gestionat. Dificil de gestionat, de ce? Pentru că vor o schimbare rapidă, vor o schimbare radicală, să arate cel mai bine. Ei, nu se poate, trebuie răbdare”, a explicat medicul.
Florin Popa atrage atenția că estetica nu este o soluție instantanee și că transformările durabile necesită timp, echilibru și așteptări realiste.