Strabag contestă licitaţiile pentru drumul expres Craiova - Slatina - Piteşti

Strabag, cel mai mare constructor din România, a contestat săptămâna trecută licitaţiile la drumul expres Craiova - Piteşti, cerând printre altele prelungirea termenelor de depunere a ofertelor, potrivit economica.net. Asta după ce Compania de Drumuri le amânase deja până la finele lunii octombrie.

Săptămâna aceasta, pe 11 şi 12 octombrie, urmau să fie depuse ofertele pentru construcţia celor patru tronsoane ale şoselei de mare viteză Craiova - Piteşti, cerută şi de către americanii de la Ford.

Încă de acum o lună, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prelungit termenele până pe 23 octombrie (tronsoanele 1 şi 2) şi 24 octombrie (tronsoanele 3 şi 4).

Săptămâna trecută, Strabag, firmă deţinută de austrieci, a depus însă contestaţii la licitaţiile pentru tronsoanele 1, 3 şi 4, conform datelor publice, citate de economica.net.

Cel mai mare constructor din România cere, printre altele, suspendarea procedurilor până la soluţionarea contestaţiilor, prelungirea termenelor de depunere a ofertelor, dar şi remedierea documentaţiilor.

Licitaţiile pentru proiectarea şi execuţia celor patru tronsoane ale drumului expres Craiova - Piteşti au fost lansate pe 8 iulie 2017. Valoarea estimată a contractelor este:
- tronson 1: 479,80 milioane de lei
- tronson 2: 671,38 milioane de lei (lot1) şi 804,96 milioane de lei (lot2)
- tronson 3: 904,18 milioane de lei
- tronson 4: 909,66 milioane de lei

Întregul proiect al drumului expres, cu o lungime de 121 km, are o valoare de aproximativ 820 milioane euro. Proiectarea celor 4 tronsoane urmează să dureze 12 luni, iar execuţia 24 luni.

Primul tronson al drumului expres Craiova - Piteşti, va avea o lungime de 17 km şi ar urma să fie construit între varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova şi limita judeţului Dolj. Acest prim tronson va traversa teritoriile administrative ale localităţilor Craiova, Gherceşti, Pieleşti şi Robâneşti.

Cel de-al doilea tronson, format din două Loturi, va avea o lungime de 39,85 de km şi urmează să fie construit între limita judeţelor Dolj şi Olt şi limita judeţelor Olt şi Argeş. Cel de al doilea Tronson va traversa teritoriile localităţilor Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare.

Tronsonul 3 cu o lungime de 31,75 km va fi construit între km 57+550 şi km 89+300 şi va fi cuprins între intersecţia cu DN 65, în apropierea municipiului Slatina şi limita dintre judeţele Olt şi Argeş, Tronsonul 3 al drumului expres Craiova-Piteşti va tranzita teritoriile localităţilor Valea Mare, Priseaca, Scorniceşti, Optaşi, Tătuleşti, Coloneşti.

Tronsonul 4 are o lungime de 31,81 km, va fi construit între limita administrativă dintre judeţele Olt şi Argeş şi intersecţia cu autostrada 1 Bucureşti - Piteşti şi va tranzita teritoriile localităţilor Lunca Corbului, Albota, Costeşti, Bradu, Suseni, Oarja.

Pe cei 121 km ai drumului expres Craiova - Piteşti se va putea circula cu o viteză de 130 de km la oră. Acest drum va avea 4 benzi de circulaţie ( 2 benzi pe sens) şi va beneficia de toate elementele de siguranţă specifice unei autostrăzi. Principalul element care va face diferenţa între drumul expres Craiova-Piteşti şi o autostradă este banda de urgenţă de 1,5 m.

Obiectivul a putut fi atins prin decizia de a promova proiectul în baza documentaţiei tehnice existente, care a îndeplinit exigenţele necesare demarării procedurii de licitaţie. Ca atare, proiectul va putea beneficia de finanţare nerambursabilă în acest exerciţiu financiar (POIM 2014-2020). Soluţia actuală va scurta perioada de realizare a investiţiei cu circa 3-4 ani, potrivit CNAIR.

Acest drum expres va contribui la dezvoltarea economică a zonei de S-V a României şi va asigura corelarea cu proiectele de mare infrastructură deja demarate la nivelul Coridoarelor IV şi IX Pan Europene, aflate în diferite stadii de implementare.