Se reia vechiul program de lucru cu publicul, la Paşapoarte. Rămân închise punctele de lucru din Caracal şi Corabia

Începând de astăzi, 9 iunie, Serviciului Public Comunitar de Paşapoarte Olt îşi reia activitatea cu publicul, după vechiul orar, luni-miercuri şi vineri, între 8.30 şi 16.30, iar joi, între 8.30 şi 18.30. Se reiau şi audienţele, într-un spaţiu special amenajat, iar punctele de lucru din Caracal şi Corabia sunt încă închise.

Cererile pentru eliberarea paşapoartelor simple electronice/ paşapoartelor simple temporare se depun, în continuare, în baza programărilor on-line efectuate pe platforma www.epasapoarte.ro.

„Activitatea de lucru cu publicul se va desfăşura, în zilele de luni, marţi, miercuri şi vineri, în intervalul orar 8.30-16.30, iar în ziua de joi, în intervalul orar 8.30-18.30. Se menţine suspendată activitatea la punctele de lucru ale SPCP Olt din Caracal şi Corabia”,
se arată într-un comunicat de presă remis de Prefectura Olt.

Accesul solicitanţilor şi, după caz, al reprezentanţilor legali în locaţia SPCP Olt pentru depunerea cererii de eliberare a paşaportului este permis în baza programării on-line şi a documentului de identitate prezentat în original, cu respectarea măsurilor de prevenire şi control a infecţiilor aplicabile pe durata stării de alertă.

În ceea ce priveşte ridicarea paşapoartelor, accesul în se face pe baza tichetului eliberat cu ocazia depunerii cererii şi a documentului de identitate, în original.

„Vă reamintim şi vă recomandăm posibilitatea optării pentru ridicarea paşaportului simplu electronic folosind serviciul de curierat, cheltuielile de expediţie fiind de 8 lei, plus TVA”, se mai arată în documentul citat anterior.

Celelalte servicii prestate de către SPCP Olt pentru care nu se fac programări on-line (adeverinţă istoric paşapoarte, recuperare paşapoarte retrase, adeverinţă privind limitarea exercitării dreptului la libera circulaţie a cetăţenilor români în străinătate, furnizare date din RNEP etc.) vor fi solicitate în cadrul programului de lucru cu publicul, la sediul instituţiei ori prin corespondenţă poştală. În situaţia în care, la formularea solicitării, nu este necesară anexarea unor documente în original, depunerea cererii se poate face şi prin corespondenţă electronică, la adresele de e-mail pasapoarte-olt@mai.gov.ro, pasapoarte.ipot@ mai.gov.ro. Accesul în vederea depunerii sau ridicării documentelor se va face numai în baza documentului de identitate, în original.

„Activitatea de primire a cetăţenilor în audienţă se va desfăşura în zilele de marţi şi joi, în intervalul orar 12.00-14.00 sau ori de câte ori situaţia o impune, astfel: audienţele se vor desfăşura în spaţiul în care este permis accesul publicului, la o audienţă vor fi acceptate maximum două persoane concomitent pentru dialogul cu şeful serviciului sau înlocuitorul legal al acestuia, audienţa se va limita la un interval de maximum 15 minute, persoanele care participă la audienţă vor trebui să poarte mască şi mănuşi de protecţie şi să respecte regulile de prevenire a infectării cu COVID-19”, se arată în comunicatul de presă.

Activitatea de primire a petiţiilor cetăţenilor va fi asigurată prin intermediul trimiterilor poştale şi al adreselor de e-mail (pasapoarte.ipot@mai.gov.ro, pasapoarte-olt@mai.gov.ro).