Primăria Balş nu se dezminte: contract de miliarde încredinţat unei firme cu datorii uriaşe la stat

Primăria Balş a atribuit, nu de mult, un contract de lucrări în valoare de şapte miliarde de lei vechi unei firme cu datorii uriaşe la stat. Este vorba de SC Mar Construct Transport 2008 SRL, controlată, printr-un interpus, de controversatul om de afaceri Marian Florescu, trimis de curând în judecată pentru evaziune fiscală. Contractul se referă la construirea unui adăpost de câini fără stăpân pentru care primăria a contractat un credit bancar. Cum a reuşit această firmă să facă dovada că nu are datorii la bugetul de stat, ne-a explicat chiar Marian Florescu, deşi susţine că el nu are nicio legătură cu Mar Construct Transport 2008 SRL. Interesant este şi că firma a câştigat licitaţia organizată de primărie în contextul în care Florescu are o bună relaţie cu primarul oraşului, liberalul Mădălin Teodosescu, şi în condiţiile în care în mass-media locale au apărut informaţii conform cărora afaceristul obişnuieşte să folosească documente false la licitaţii de atribuire a contractelor de lucrări finanţate din fonduri publice.

Licitaţia pentru atribuirea contractului privind construirea adăpostului canin a fost organizată de Primăria Balş în data de 11 mai 2016, în cursă intrând patru firme, respectiv SC Raam Eleni Construct SRL din Horezu, judeţul Vâlcea, SC Silver Trading SRL Piteşti, SC Concept Construct SRL Balş şi asocierea SC Mar Construct Transport 2008 SRL - SC Auto Trans Com SRL, declarată ulterior câştigătoare după ce a prezentat oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic. Asta după ce comisia de licitaţie a închis ochii la faptul că firma nu a respectat toate obligaţiile de calificare pentru a participa la licitaţie.

 

Conform acestor obligaţii, Mar Construct Transport 2008 SRL trebuia să depună, printre altele, certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea obligaţiilor exigibile de plată către bugetele componente ale bugetului general consolidate al statului, „prezentat în original / copie legalizată / copie lizibilă certificată «conform cu originalul»”. Din certificat trebuia să reiasă că ofertantul/ofertantul asociat nu are obligaţii scadente la nivelul lunii anterioare celei în care este prevăzut termenul limită de depunere a ofertelor. În cazul nostru, este vorba de luna aprilie. Or, SC Mar Construct Transport 2008 SRL este singura dintre cele patru firme participante care nu a respectat această obligaţie, depunând un asemenea certificat de atestare fiscală care se referă la situaţia lunii martie - un amănunt care ar fi trebuit s-o descalifice.

 

Chiar şi aşa, potrivit istoricului financiar al firmei, la data de 30 martie 2016 societatea avea datorii de peste 600.000 de lei la bugetul de stat. Mai exact, 337.289 de lei datorii propriu-zise şi accesorii în valoare de 300.633 de lei. Toate aceste date au trecut „neobservate” de comisia de evaluare a ofertelor, numită de primarul oraşului, prietenul lui Florescu, prin Dispoziţia nr. 350 din 10 mai 2016. Publicăm şi noi numele membrilor acestei comisii care n-au avut ochi pentru aceste detalii: Iancu Jurebie (preşedinte cu drept de vot), Liliana Dică (membru), Cornel Anastasie (membru), Teodora Nica (membru), Mihaela Grigorie (membru), Ion Mohorea (membru), Anca Pătru (membru), Zoica Iova (membru de rezervă) şi Marian Ciontu (membru de rezervă).

Florescu habar n-are, dar cunoaşte

Contactat telefonic, Marian Florescu a spus că este străin de această firmă şi că, prin urmare, nu are nimic de-a face cu licitaţia câştigată de aceasta. În ciuda acestei poziţii, într-o stare de iritare accentuată, el a început să dea informaţii detaliate despre firmă şi despre situaţia ei financiară, dovedind astfel că este foarte familiar cu situaţiile economice ale societăţii.

 

„Păi Mar Construct nu e a mea domnule, nu sunt eu la Mar Construct, n-am nici o legătură cu licitaţia aia”, a spus, iniţial, Marian Florescu.

 

După care, încingându-se la discuţii, a precizat că, chiar dacă firma are datorii, există specificaţii de la Finanţe, care a şi eşalonat plata datoriilor.

 

„Există specificaţii de la Finanţe, ce credeţi dumneavoastră? Iar datoria a fost eşalonată, nu e nimic ilegal în asta”, a reliefat Marian Florescu.


Omul de afaceri slătinean, patron al mai multor firme de construcţii, controlează SC Mar Construct Transport 2008 SRL, cu sediul social în comuna Oporelu, sat Beria de Jos, prin actualul asociat unic al societăţii, Marius-Gabriel P. Buzurin, cel care şi administrează firma. SC Mar Construct Transport 2008 SRL a fost înfiinţată în 2008 de Marian Florescu, avându-l asociat în firmă, cu o acţiune, pe Buzurin. În 2011, Florescu iese din firmă, cesionând părţile sociale pe care le deţinea asociatului său. Controlul nevăzut asupra firmei îi aparţine însă şi astăzi.

Năravuri vechi


Nu este pentru prima oară când controversatul om de afaceri, trimis nu de mult în judecată de procurori pentru săvârşirea infracţiunii de evaziune fiscală, utilizează mijloace nelegale pentru a obţine contracte de lucrări finanţate din bani publici. La începutul acestui an, Mar Construct Transport 2008 SRL s-a înscris la două licitaţii organizate de Primăria Gostavăţu, una pe Măsura 125, în valoare de peste patru milioane de lei, pentru modernizarea unui drum de exploataţie agricolă, alta pe Măsura 322, în valoare de 3,8 milioane de lei, pentru realizarea unui proiect integrat, cu mai multe obiective. În documentaţiile cerute de lege, reprezentantul firmei a introdus scrisori de garanţie financiară care ulterior s-a dovedit că sunt false.

 

Falsurile au fost descoperite de membrii comisiei de evaluare a ofertelor, care au cerut precizări de la banca de la care Florescu ar fi obţinut cele două documente de garanţie financiară, răspunsul confirmând bănuiala celor din comisie. Când informaţii despre aceste matrapazlâcuri au început să apară în presă, Marian Florescu a avut puternice reacţii pe un site de socializare, uitând că „Mar Construct nu e a mea, domnule”.


Interesant este şi că firma a câştigat licitaţia organizată de Primăria Balş în contextul în care Florescu are o bună relaţie cu primarul oraşului, liberalul Mădălin Teodosescu, şi în condiţiile în care, în mandatele trecute al acestuia, afaceristul a mai câştigat, în oraşul de pe malurile Olteţului, contracte de lucrări finanţate din bani publici în urma unor licitaţii la fel de dubioase ca cea din luna mai 2016.