Politica supermarketurilor. Cum să vinzi roşii grădinarilor!

Am vizitat comuna Izbiceni în urmă cu câteva luni. Sunt oameni harnici, cu gospodării prospere. Comuna s-a dezvoltat mult în ultimii ani, în primul rând datorită legumiculturii. Aici există sucursală de bancă, multe firme de inputuri care au mici magazine de prezentare. Totul se învârte în jurul legumiculturii, care vine din negura vremii. Toţi au preluat îndeletnicirea din tată-n fiu.

Există chiar şi un supermarket, pe rafturile căruia găseşti legume, inclusiv roşii ce sunt aduse din import. Practic, în jurul supermarketului sunt sute de legumicultori care încearcă să-şi vândă roşiile, ardeiul, şi nu numai. Le poţi cumpăra pe ales. În zare se pot vedea solariile! 

Reprezentanţii supermarketurilor îşi urmează politica lor, de la care nu se abat. Aduc roşii în toiul verii la 4 lei kilogramul, deşi în faţa magazinului roşiile proaspete, ce nu străbat sute de kilometri, sunt vândute cu 2 lei. Încearcă să convingă pe toată lumea că nu pot intra în relaţie contractuală cu fermierii autohtoni, pentru că ei nu sunt asociaţi, însă lucrurile sunt mult mai complexe.

Există şi voci care spun că, de fapt, supermarketurile nu au niciun interes să dezvolte producţia locală. În acest fel, firme furnizoare din state dezvoltate ar avea de pierdut.

Cumpărătorul poate face un singur lucru: să aleagă produse autohtone, stimulând astfel fermierul român. Când vine vorba de alegeri, germanii, italienii sau spaniolii sunt naţionalişti şi nici nu vor să audă de produse aduse de peste hotare! Noi, românii, de ce nu am fi naţionalişti!?