Perioada de proiectare pentru reabilitarea Podului Olt, depăşită. Lucrările, amânate pentru anul viitor

Consorţiul italian, care a câştigat licitaţia pentru reabilitarea Podului Olt de la Slatina, nu a reuşit să obţină la timp toate avizele necesare şi a depăşit termenul de trei luni pe care îl avea pentru proiectare. Surse din cadrul DRDP Craiova spun că execuţia efectivă a fost amânată pentru anul viitor.

Surse din interiorul Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova au declarat pentru Gazeta Nouă că firma constructoare trebuie să obţină o serie de avize pentru a lua autorizaţia de construcţie, iar până în prezent n-a reuşit să le ia pe toate.

Consorţiul italian avea termen trei luni pentru proiecte şi această perioadă a fot depăşită. Astfel, sursele citate spun că în niciun caz nu vor începe lucrările de reabilitare în acesta an, aşa cum erau programate, ci mai degrabă anul viitor.

Un consorţiu italian va reabilita podul rutier peste Olt de la Slatina, contractul de atribuire a lucrării fiind semnat, în luna iulie a anului trecut, de reprezentanţii DRDP Craiova. Valoarea estimată, fără TVA, a investiţiei este de 26,35 milioane lei, finanţarea fiind asigurată cu bani de la bugetul de stat.

De-a lungul timpului, în calea de rulare a Podului Olt au apărut gropi mai mici sau mai mari. Cea mai recentă era din 26 iulie 2016, când angajaţii SDN Slatina au împrejmuit zona cu balize de ocolire, în aşteptarea scoaterii la licitaţie a lucrării de reparaţie. Ulterior, „artificiul” găsit de drumari a fost aplicarea unei plăci de metal deasupra fisurii. Deoarece nu s-a intervenit, groapa s-a mărit, iar soluţia găsită a fost aplicarea unei plăci de metal şi mai mare. Abia în august 2017, groapa a fost astupată.

Şi în 2010, în dreptul primului picior al podului, dinspre Slătioara, în carosabil a apărut o groapă de o jumătate de metru. Aceasta a fost acoperită după câteva zile în care traficul s-a desfăşurat cu greutate sau a fost închis. Costurile acelei lucrări s-au ridicat la aproximativ 200 de milioane de lei vechi.

Problemele cu găurile în covorul asfaltic au început să apară după mineriada din 1999, când pentru blocarea accesului, pe pod au fost puse bucăţi mari de piatră, care au afectat structura de rezistenţă. Pe de altă parte, problemele din ultimii ani sunt cauzate chiar de lucrările de reabilitare de acum 25 de ani, care au fost făcute de mântuială.

Între timp, angajaţiei Secţiei de Drumuri Naţional (SDN) Slatina au intervenit în regie proprie pentru a reabilita carosabilul de pe Podul Olt. Intervenţia care s-a desfăşurat pe scurte perioade, timp de două zile, a dat peste cap traficul rutier.

 „Erau nişte refulări ale asfaltului pe Podul Olt şi am intervenit pentru că era pericol de accidente. Acele refulări puneau în pericol siguranţa circulaţiei şi atunci am fost obligaţi să rezolvăm problema în regie proprie. S-a umflat asfaltul, s-a făgăşuit şi a sărit cu totul de pe placă. Am rezolvat, dar în prima zi au fost ceva probleme legate de faptul că nu s-a aşteptat suficient pentru că era presiunea participanţilor la trafic să dăm drumul repede. Probabil că vom mai interveni, până în toamnă, dacă vor fi călduri foarte mari”, a explicat directorul SDN Slatina, Adrian Motorga.