Patru gropi în Podul Olt. SDN: În maximum o lună, ne vom apuca de reparaţii

Patru gropi sunt în Podul Olt de la Slatina, în acest moment, două acoperite cu plăci de metal şi alte două în formare. Potrivit reprezentanţilor SDN, toate vor fi reparate, în maximum o lună.

Directorul Secţiei Drumuri Naţionale (SDN) Slatina, Adrian Motorga, a declarat că lucrarea va fi atribuită în procedură de urgenţă, după ce o altă groapă din Podul Olt a fost reparată, în această primăvară, la aproape şase luni de la apariţie

„Sunt patru gropi în Podul Olt: una pe care am amplasat o placă mare de metal, mai este una cu o placă de metal mai mică şi mai sunt încă două în formare. În procedură de urgenţă, cred că, în trei săptămâni - o lună, ne vom apuca de reparaţii. Le vom face pe toate odată. Va fi o procedură de achiziţie, dar pe urgenţă. Deja suntem la faza de cerere-ofertă. Am găsit un constructor, până la urmă, dispus să facă lucrarea, dar cu destulă greutate. În această săptămână, trebuie să vină cu o ofertă de preţ. Din acest moment, urmează contractarea, dacă vine cu o ofertă acceptabilă. După aceea, managementul de trafic trebuie aprobat de către Poliţia Rutieră, dus la IGPR la Bucureşti. Până vom avea toate documentele, durează cam o lună”, a afirmat Motorga.

El a ţinut să precizeze că lucrările de reparaţie nu vor presupune şi închiderea traficului rutier, circulaţia urmând să se desfăşoare, alternativ, pe un singur sens. Cu toate acestea, disconfortul şoferilor se va face simţit deoarece se preconizează ca lucrările să se facă în aproximativ 20 de zile.

„Podul nu va fi închis de tot, ci se va circula alternativ. Sunt două gropi pe un sens şi alte două pe celălalt sens. O să fie restricţii, cam 20 de zile. Dacă până acum vorbeam de zece zile, de această dată fiind vorba de două sensuri de circulaţie, perioada de lucru se înmulţeşte cu doi”, a mai spus Adrian Motorga.

La sfârşitul lunii martie, drumarii au reparat o altă fisură apărută în Podul Olt.

Groapa respectivă a apărut în placa de beton a Podului Olt, pe 26 iulie 2016, când angajaţii SDN Slatina au împrejmuit zona cu balize de ocolire, în aşteptarea scoaterii la licitaţie a lucrării de reparaţie. Ulterior, „artificiul” găsit de drumari a fost aplicarea unei plăci de metal deasupra fisurii. Deoarece nu s-a intervenit, groapa s-a mărit, iar soluţia găsită a fost aplicarea unei plăci de metal şi mai mare.

Şi în 2010, în dreptul primului picior al podului, dinspre Slătioara, în carosabil a apărut o groapă de o jumătate de metru. Aceasta a fost acoperită după câteva zile în care traficul s-a desfăşurat cu greutate sau a fost închis. Costurile acelei lucrări s-au ridicat la aproximativ 200 de milioane de lei vechi.

Problemele cu găurile în covorul asfaltic au început să apară după mineriada din 1999, când pentru blocarea accesului, pe pod au fost puse bucăţi mari de piatră, care au afectat structura de rezistenţă. Pe de altă parte, problemele din ultimii ani sunt cauzate chiar de lucrările de reabilitare de acum 25 de ani, care au fost făcute de mântuială.