Patru elevi şi trei profesori de la Şcoala „Eugen Ionescu”, vizită la un liceu din Franţa

Dascălii şi elevii de la „Eugen Ionescu” au participat, timp de o săptămână, la reuniunea Proiectului multilateral Comenius „Reagir pour l’avenir”, care s-a petrecut la Liceul „Voltaire”, din oraşul francez Orleans.

Delegaţia slătineană a fost compusă din profesorii Valeria Dimulescu (director adjunct), Emilia Andrei (profesor de limba franceză), Olimpia Medaru (inspector dezvoltarea resurselor umane din cadrul ISJ Olt) şi elevele Andra Cucu (clasa a VI-a C), Diandra Agapie (clasa a VII-a D), Daniela Becheanu (clasa a VII-a D) şi Anca Stoica (clasa a VI-a D).

 

„Scopul întâlnirii de proiect a fost prezentarea fişelor de observaţie a climei pentru primul anotimp supus observării, anotimpul iarna. Membrii delegaţiei s-au prezentat luni, 17 martie 2014, în Amfiteatrul Liceului «Voltaire», unde elevele, îndrumate de profesorii însoţitori, au prezentat observaţiile echipei de proiect despre anotimpul iarna din oraşul Slatina precum şi impactul modificărilor de temperatură şi precipitaţii asupra mediului înconjurător şi activităţilor omeneşti”, a declarat Emilia Andrei.


Printre vizitele slătinenilor s-a numărat Colegiul „St. Ay”, colegiu inaugurat în toamna anului 2013 şi construit pe directive europene de dezvoltare durabilă: folosirea energiilor alternative, reducerea consumului de energie electrică, reciclarea, recuperarea apei de ploaie şi utilizarea directă a acesteia, reducerea poluării prin construirea de piste ecologice pentru elevii şcolii şi educarea comportamentului civic, ecologic prevăzut prin acordul de şcolarizare. De asemenea, grupul de profesori a participat la Forumul de economie socială şi solidară şi la întâlnirea cu scriitorul francez Alain Grousset. S-a vizitat şi Liceul „Gaudier Brezka”, liceu ce are ca profil pregătirea elevilor în domeniul construcţiilor.

Echipa franceză a prezentat „casa pasivă”- casa viitorului, la a cărei construcţie se urmăreşte respectarea mediului înconjurător, adaptarea la particularităţile de mediu prin folosirea exclusivă a materialelor ecologice, a resurselor energetice alternative, reducerea consumului de energie şi reciclarea, ca premise ale menţinerii sănătăţii umane şi a mediului înconjurător.