Oltenii, sfătuiţi de Protecţia Consumatorilor Olt să fie cu băgare de seamă când fac cumpărături de Black Friday

Pentru că mai multe companii au anunţat reduceri considerabile în perioada următoare, specialiştii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Olt îi sfătuiesc pe olteni să fie cu băgare de seamă atunci când achiziţionează produse cu preţuri reduse.

Specialiştii olteni spun că vânzările cu preţ redus, indiferent că vorbim de soldare, lichidare sau vânzări promoţionale, trebuie să respecte o serie de reguli. Astfel, preţul trebuie să fie inferior celui de referinţă.

Când vine vorba de cumpărăturile online, oltenii trebuie să verifice stocurile, preţurile afişate pe site şi dacă în preţ este inclus şi costul de livrare.

Potivit legislaţiei, comerciantul trebuie să informeze corect şi complet consumatorul, iar pe site-ul său trebuie să existe informaţii precum: datele de identificare, caracteristicile esenţiale ale produsului, preţul cu toate taxele incluse, cheltuielile de livrare dacă este cazul, modalităţile de plată şi livrare, dar şi perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului.

Din momentul în care a primit produsul comandat pe internt, consumatorul îl poate returna în termen de 14 zile.

Cumpărătorul trebuie să citească termenii și condițiile de funcționare a magazinului online, deoarece termenul de 14 zile în care poate opta pentru returnarea produsului se prelungește cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menționat în format expres despre existența dreptului de returnare a produselor.

Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.