Oltenii, plângeri la CJPC Olt privind comerţul online. Cumpărătorii nemulţumiţi pot cere banii înapoi, fără a invoca vreun motiv

Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Olt a înregistrat 14 petiţii în ultimul an privind comerţul online. Oltenii nu au fost mulţumiţi de electrocasnicele, lenjeriile, produsele textile şi articolele de încălţăminte comandate. În acest caz, magazinul online trebuie să returneze banii cumpărătorului nemulţumit în maximum 14 zile, fără ca olteanul să invoce vreun motiv anume.

Oltenii s-au plâns CJPC Olt că firmele de la care au plasat comenzi în mediul online au depăşit termenul de livrare a produsului, care nu avea nici instrucţiuni de utilizare. Nemulţumiţi de produsele comandate, câţiva olteni au ales să le returneze şi nu au mai primit contravaloarea acestora în termenul legal.

Comisarul şef adjunct al CJPC Olt, Angelica Filotie, a precizat că au fost reclamate mai multe categorii de produse.

„Au fost reclamate produse electronice şi electrocasnice, produse textile, articole de încălţămine şi lenjerie de pat. Din totalul celor 14 reclamaţii înregistrate, 11 au fost redirecţionate către comisariate din ţară unde îşi are sediul operatorul economic reclamat, iar la trei dintre acestea operatorul economic este din judeţ, ultimele petiţii fiind soluţionate amiabil”, a spus Angelica Filotie.

Specialiştii CJPC Olt susţin că oltenii trebuie să ştie că produsele comandate pe internet pot fi returnate în două săptămâni de la primire dacă aceştia nu sunt mulţumiţi de ele, fără a fi nevoie să invoce vreun motiv.

Comisarul şef adjunct Angelica Filotie a adăugat că, în cazul returnării produsului, consumatorul îşi poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului.

„Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi-n orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului. Sumele sunt returnate folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată. Sumele trebuie să fie plătite în cel mult 14 zile de la data denunţării contractului de către consumator. Foarte important, consumatorul trebuie să citească termenii şi condiţiile de funcţionare a magazinului online, deoarece termenul de returnare se poate prelungi cu încă un an”, a adăugat Filotie.