Magazinele te păcălesc - De ce cumperi haine de care nu ai nevoie?

Sigur ai pățit asta măcar odată: ai intrat într-un magazin de haine cu un buget bine stabilit și intenția de a cumpăra doar strict ce ai nevoie. Peste o oră însă, ieși de acolo cu câteva sacoșe și cu o cifră mult mai mică pe card. Analizând ce ai cumpărat, îți dai seama că te puteai lipsi de mare parte dintre articole. Unde ți-a fost capul? Ei bine, nu e doar vina ta. Magazinele tale preferate nu sunt atât de inocente pe cât ai vrea să crezi.

Iată cum te păcălesc să cumperi mereu mai mult decât ai vrea în realitate:

Metoda 1: Folosesc cele mai scumpe haine pentru a-ți atrage atenția


În majoritatea magazinelor, hainele sunt poziționate în funcție de preț. Așadar, hainele care sunt expuse pe manechine, cele care îți atrag atenția, sunt mereu cele mai scumpe. Designerii speră că te vei îndrăgosti pe loc și iremediabil de una dintre aceste piese vestimentare și nu vei rezista tentației de a o cumpăra. În spate sunt localizate hainele basic, mai ieftine, sau cele din sezoanele trecute, dar până să ajungi acolo, probabil că deja nu te poți gândi decât la rochia aceea superbă și mult mai scumpă decât ai vrea, cu care te vei întoarce sigur acasă.

Cum este recomandat ca designerii să te facă să le cumperi marfa?

Pe scurt, fiind creativi. Dacă un designer se poate folosi de creativitate, nu doar pentru a crea un articol vestimentar care să fie atractiv, dar și pentru a-l vinde frumos, atunci acesta merită banii tăi, cu atât mai mult. La ce metode ar putea apela? O strategie puternică de promovare pe social media este una dintre metode, asigurându-se că livrează o estetică sinceră și potrivită pentru nișa lui. O altă metodă este aceea de a fi creativ și amuzant în ceea ce privește detaliile de pe haine. De exemplu, etichetele hainelor pot conține un mesaj amuzant, sau, în loc de clasica etichetă din material, ar putea folosi un material mai puțin întâlnit, cum ar fi lemnul.

Metoda 2: Te fac să crezi că ratezi o șansă unică

Mulți designeri se folosesc de această strategie. Aceștia scot la vânzare un anumit model, și îl retrag de la vânzare după 10 zile, sau o perioadă foarte scurtă. Clienții sunt receptivi la acest model, așa că acționează în consecință. De îndată ce văd un produs nou se gândesc: „Mai bine îl cumpăr acum, altfel nu o sa mai am ocazia!”. Acest sentiment de teamă le blochează rațiunea, și ajung să își cumpere compulsiv o pereche de pantofi de care nu aveau nevoie în realitate, doar pentru că s-au gândit că este ultima lor șansă.

Metoda 3: Hainele, încălțămintea și accesoriile nu sunt așezate întâmplător

Să zicem că vezi o jachetă care te atrage. Apoi începi să te gândești: ”Oare asta cu ce ar merge? Hmm… Uite o pereche de botine… Ar merge super bine!…. O și nuanța de la breteaua poșetei ăsteia merge perfect cu nasturii jachetei”. Ți-a fost ușor să găsești cu ce să asortezi respectivul articol vestimentar deoarece nu a fost așezat acolo la întâmplare. Problema este că ai putea găsi în magazin și alte articole mult mai ieftine care s-ar putea potrivi cu jacheta respectivă. Dar, este mult mai puțin probabil să cauți altele când ai găsit deja variante potrivite.

Află de aici cum să îți folosești eficient hainele pe care le ai deja.

Este responsabilitatea fiecăruia să fie atent la cum și cât cheltuiește. Nu te lăsa păcălit de strategiile vânzătorilor și fii cu un pas înaintea lor!

Sursa foto: shutterstock.com, pixabay.com