Idei de afaceri: de ce acum e momentul oportun să îţi deschizi o cafenea

Nimic nu se compara cu o cafea delicioasa in compania unui prieten bun. In cazul in care nu ai de gand sa faci pe gazda, ai o gramada de variante din care sa alegi pentru a-ti savura cafeaua, de la coffee shopurile to go, la restaurante si, bineinteles, la cafenelele din ce in ce mai populare.

Daca iubesti cafeaua si esti exigent in privinta ei, e clar ca nu te multumesti cu orice, ba dimpotriva, stii exact unde anume o gasesti pe cea mai buna. Poate din acest motiv te bate gandul uneori sa-ti deschizi propria cafenea si sa servesti clientilor, la fel de pasionati ca tine, ”cea mai buna cafea din oras”. Iata de ce acum este momentul potrivit pentru asta!

Piata cafenelelor a inregistrat in ultimii ani o crestere semnificativa in Romania, atat cantitativ, cat si valoric, marjele de profit excelente desemnand cafeneaua cea mai profitabila investitie din domeniul HoReCa la momentul actual. Dar in ciuda numarului mare de astfel de localuri, piata romaneasca ramane nesaturata.

Din statisticile recente reiese ca in marile orase europene o cafenea deserveste 300 de locuitori, in timp ce in Romania, raportul este de o cafenea la 2000 de locuitori. Mai mult, Romania se afla pe locul 26 mondial la consumul de cafea, cu 2,3 kg/cap de locuitor anual, ceea ce inseamna un consum destul de mare.

Astfel, deschiderea unei cafenele in prezent poate fi mai mult decat oportuna. Dar pentru asta va trebui tii cont de specificul acestei afaceri, de la alegerea locatiei, la produse si personal specializat.

In functie de particularitatile cafenelei, vei avea nevoie de un spatiu mai mare sau mai mic, direct proportional cu serviciile oferite. In cazul in care te hotarasti sa comercializezi specialitati to go, o suprafata de aproximativ 20 de metri patrati este suficienta, situatie in care si investitia va fi mai mica, costurile pentru amenajare si echipamente cafenea fiind minime.

La fel de importanta este si locatia. Ea ar trebui sa fie in vecinatatea sau in interiorul unui spatiu comercial, intr-o zona cu trafic pietonal intens, in apropierea universitatilor, cladirilor de birouri etc.

Pentru ca Romania este apreciata ca inregistrand una dintre cele mai spectaculoase cresteri pe piata de cafea gourmet din estul Europei, pentru a avea succes este musai sa tii pasul cu preferintele pietei. Asta inseamna sa iti diversifici metodele de preparare, fie ele cold brew, cascara sau filtru manual, sa prajesti cafeaua intern sau sa servesti specialitatile din cafea cu apa tonica sau lapte vegetal.

Alaturi de produse, serviciile de calitate sunt responsabile de succesul afacerii tale, fiind important ca personalului pe care il alegi sa ii placa sa lucreze in acest domeniu.

Sa nu mai vorbim despre merchandising-ul vizual care poate face minuni daca este aplicat in mod corespunzator. Astfel, indiferent ca ai o cafenea de dimensiuni apreciabile sau un coffee shop to go, daca folosesti echipamentele adecvate de prezentare – vitrine, rafturi, mobilier –, poti creste vanzarile si iti poti transforma clientii pasageri in clienti fideli. Pentru servicii complete, apeleaza la o echipa de experti in domeniu.

TOPK comercializeaza o gama variata de echipamente profesionale pentru domeniul alimentar. Cu o experienta de 24 ani in domeniu, firma ofera solutii complete de echipare pentru restaurante, catering, fast-food, baruri, cafenele, pizzerii, covrigarii, cofetarii, patiserii, gelaterii, brutarii, supermarket-uri, magazine alimentare, carmangerii, macelarii, spalatorii si curatatorii profesionale, depozite frigorifice. De la consultanta, planificare si pana la montaj si service, TOPK ofera toate facilitatile pentru clientii sai.