Florica Grecu: „Rezultatele înregistrate la simulări nu sunt îmbucurătoare. Elevii noştri nu le tratează cu seriozitate”

Inspectorul şcolar general adjunct, Florica Grecu, a declarat că ISJ va organiza şedinţe tehnice cu directorii şcolii unde s-au înregistrat rezultate slabe, la simulările examenelor de sfârşit de ciclu pentru elevii claselor a VIII-a şi a XII-a.
Reprezentantul Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Olt a afirmat că toate unităţile de învăţământ unde s-au înregistrat rate ale promovabilităţii la simulări sub 50% vor organiza pregătire suplimentară pentru elevi.

„Rezultatele înregistrate la simulări nu sunt îmbucurătoare, este foarte adevărat. De exemplu, la Evaluarea Naţională, la română a fost o promovabilitate de 66%, iar la matematică 33%. La bacalaureat, procentele sunt asemănătoare. Urmează o şedinţă de analiză cu directorii şi am gândit ca această întâlnire să fie organizată pe zone pentru că vrem să discutăm punctual, pe şcoală, ce s-a întâmplat, de ce există promovabilitatea respectivă, care este procesul. În primul rând, ne interesează măsurile pe care dumnealor vor să le ia. Planul de pregătire suplimentară este obligatoriu pentru cei care au promovabilitate sub 50%. Vom vedea care este şi media naţională şi cum ne situăm acolo”, a afirmat Florica Grecu.

Ea a adăugat că şcolile vor lua legătura şi cu părinţii elevilor cu rezultate slabe.

„În urma acestor şedinţe tehnice, vom organiza inspecţii tematice pentru a sta de vorbă cu profesorii. În anumite şcoli, unde promovabilitatea este foarte mică, o să încercăm să chemăm şi reprezentanţii părinţilor, să vedem dacă dânşii ştiu care este situaţia şi să recuperăm ce se mai poate recupera pentru examenul de bacalaureat”, a mai afirmat reprezentantul Inspectoratului Şcolar.

Florica Grecu a mai declarat că se vor întocmi planuri de intervenţie personalizate pentru elevii cu note foarte mici, adăugând că aceştia nu tratează cu seriozitate simulările.

„În orice caz, elevii noştri nu tratează cu seriozitate aceste simulări. Întotdeauna, rezultatele la simulări pentru evaluare şi pentru bacalaureat au fost vizibil mai mici decât notele obţinute la examenul propriu-zis. Nu ştiu ce se întâmplă, dar probabil că la bacalaureat şi la examenul de Evaluare Naţională se mobilizează mult mai bine. Măsurile concrete vor consta în plan de intervenţie personalizat, acolo unde situaţia se impune, acolo unde notele au fost de 2, de 3, de 4”, a conchis ea.

Inspectorul şcolar general adjunct al ISJ Olt, Florica Grecu, a prezentat, marţi, la Prefectură, un raport privind starea învăţământului oltean.