Elevii olteni, rezultate dezastruoase la simularea examenului de bacalaureat

Majoritatea elevilor, care au susţinut, în urmă cu o săptămână, simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat, n-au reuşit să ia note de trecere, potrivit rezultatelor remise de Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Olt. Au fost înregistrate 85 de note de zece.

Potrivit informaţiilor remise de ISJ Olt, la proba scrisă la limba şi literatura română, elevii de clasa a XI-a au înregistrat următoarele rezultate: note sub 5 -30,49%; note între 5 şi 6,99 - 29,62%; note între 7 şi 8,99 - 25,7%, note între 9 şi 9,99 - 13,25%; au fost înregistrate 25 de note de zece.

La aceeaşi probă, colegii lor de clasa a XII-a au obţinut următoarele rezultate: note sub 5 - 33%; note între 5 şi 6,99 - 35,72%; note între 7 şi 8,99 - 21,39%; note între 9 şi 9,99 - 9,31%; 13 note de zece.

La proba obligatorie a profilului, 58,02% dintre elevii de clasa a XI-a au luat note sub 5. Celelalte tranşe de medii sunt următoarele: între 5 şi 6,99 - 26,1%; între 7 şi 8,99 -11,63%;  între 9 şi 9,99 - 3,82%; 11 note de zece.

La clasa a XII-a, rezultatele sunt următoarele: note sub 5 - 50,26%; note între 5 şi 6,99 - 26,29%; note între 7 şi 8,99 - 16,71%; note între 9 şi 9,99 - 5,79%; 23 note de zece.

Proba la alegere a profilului și specializării a fost susţinută doar de elevii de clasa a XII-a, care în câteva luni vor susţine examenul real. Rezultatele înregistrate de aceştia sunt următoarele: note sub 5 - 30,83%; note între 5 şi 6,99 - 30,18%; note între 7 şi 8,99 - 29,53%; note între 9 şi 9,99 - 8,89%; 13 note de zece.

Notele obținute la simulare nu se contestă și nu se trec în catalog. Totuși, în situațiile excepționale în care se dorește consemnarea notelor în catalog, acest lucru se poate face în baza unei cereri scrise depuse de cei interesați. În același timp, rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.