Centura de ocolire a oraşului Balş, gata până la finalul anului

Startul oficial al lucrărilor la drumul expres Craiova-Slatina-Piteşti a fost dat, miercuri, iar centura de ocolire a oraşului Balş, parte a acestui drum, va fi primul tronson finalizat, până la sfârşitul acestui an.

La evenimentul ocazionat de începerea lucrărilor la drumul expres Craiova-Slatina-Piteşti, care va fi realizat în regim de mare viteză, au fost prezenţi, printre alţii, preşedintele Camerei Deputaţilor, Liviu Dragnea, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, senatorul Claudiu Manda şi consilierul de stat pe probleme de infrastructură, deputatul Olguţa Vasilescu.

„A fost un drum lung și anevoios, cu multe schimbări, dar iată că, în final, am reușit să aducem primele utilaje pe șantier și să dăm drumul lucrărilor. Momentan, asta se întâmplă doar pe două tronsoane din patru, celelalte două fiind blocate, încă, de felul diferit în care instanțele consideră să judece în România. Însă le-am promis oamenilor că acest drum se va face și sper să fie gata cât mai curând”,
a declarat Manda.

Parte a drumului expres Craiova-Slatina-Piteşti, centura de ocolire a oraşului Balş, va fi primul tronson realizat, iar autorităţile dau ca termen de finalizare sfârşitul anului.

„Încă două vești extraordinare sunt cele că Centura Balșului va fi gata până la finele anului, iar Centura de Sud a Craiovei va fi scoasă la licitație în luna august, obiectiv ce va veni îndeosebi în întâmpinarea companiei Ford”, a mai spus Claudiu Manda.

Potrivit CNAIR, tronsonul 1 al drumului expres are o lungime de 17,7 km (km 0+000 - km 17+700 și are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova, iar ca punct final, limita județului Dolj cu Olt. Acest tronson traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Craiova, Ghercești, Pielești și Robănești.

Tronsonul 2 cu o lungime de 39,85 km (km 17+700 - km 57+550) și are ca punct de început limita dintre județele Dolj și Olt, iar ca punct final, după Municipiul Slatina, la intersecția cu DN 65. Acesta traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina și Valea Mare.

Tronsonul 2 este împărțit în 2 loturi, după cum urmează: Lotul 1 cu o lungime de 18,5 (km 17+700 - Km 36+200) și Lotul 2 îm lungime de 21,35 (km 36+200– Km 57+550).

Prin execuția lotului 1 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Balș, iar prin cea a lotului 2 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Slatina, prin redirectionarea traficului în afara localităților.

Câștigătorul desemnat pentru Tronsonul 1 este Tirrena Scavi S.p.A. (Italia) cu o valoare a ofertei de 358.179.480,69 LEI fără TVA, echivalentul a 76 milioane euro fără TVA.

Câștigatorul desemnat pentru Tronsonul 2 - Lotul 1 este Asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL (România) cu o valoare a ofertei de 661.452.009,54 lei fără TVA, echivalentul a aproximativ 141 milioane euro fără TVA.

Câștigatorul desemnat pentru Tronsonul 2 - Lotul 2 este tot Asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL (Romania) cu o valoare a ofertei de 792.189.981,56 lei fără TVA, echivalentul a aproximativ 168 milioane euro fără TVA.