Alro Slatina a înregistrat o cifră de afaceri în scădere în 2019, faţă de anul precedent

Alro Slatina a înregistrat o cifră de afaceri de 2,8 miliarde lei, în scădere cu 7% față de 2018, un profit de 99 milioane lei și o pierdere netă de 68 de milioane de lei.

Potrivit unui comunicat remis, luni, de companie, rezultatele sunt cauzate de factori adverși, locali și internaționali, cum ar fi conflictele comerciale, producția în exces, nivelurile mai scăzute ale cererii, cotației LME și prețurilor mai mari pentru utilități în cursul anului 2019.

 „Deși am continuat, pe tot parcursul anului 2019, să dezvoltăm, să producem și să vindem produse cu valoare adăugată mare și foarte mare („PVAM” și „PVAFM”), rezultatele noastre financiare au fost afectate negativ de diverși factori externi, cum ar fi piața internațională caracterizată printr-o cerere și prețuri încetinite sau costul energiei care a continuat să fie volatil și în creștere. La scară globală, piața aluminiului a fost afectată, în 2019, de o scădere cu 15% a cotației LME, față de 2018, de politica internațională, cum ar fi tarifele americane la import, constrângerile din China, negocierile Brexit, toate acestea determinând clienții din piața de aluminiu să aibă un comportament prudent, care a avut un impact semnificativ asupra rezultatelor noastre în 2019. Pe piața locală din România, ne-am confruntat in plus si cu alte condiții adverse derivate în principal din prețurile prohibitive ale energiei”, a declarat Marian Năstase, președintele Consiliului de Administrație al Alro.

Reprezentanţii Companiei mai spun că o evoluție similară a existat și în ultimul trimestru al anului 2019, când Grupul Alro a raportat o pierdere netă de 45,6 milioane lei, comparativ cu un profit net de 11,8 milioane lei înregistrat în trimestrul patru al anului 2018. La nivelul Alro, aceeași tendință a fost vizibilă în ultimul trimestru din 2019, iar compania a raportat o pierdere netă de 43 de milioane de lei, comparativ cu un profit net de 23 de milioane de lei în T4 2018.