A murit! N-o să-ţi vină să crezi care au fost ultimele cuvinte!

Mi-amintesc că în studenţie, mulţi dintre profesori ne spuneau, pentru a face deosebirea între informaţiile care pot deveni ştire şi cele care nu sunt de interes, că ştirea este: „Un om a muşcat un câine, şi nu un câine a muşcat un om”. Bun, perfect adevărat. Ca să faci presă, trebuie în primul rând să ai fler, acel simţ dezvoltat de a prezenta doar acele informaţii care sunt de interes.

Nu întâmplător am început acest comentariu cu un titlu bombastic, mincinos, pentru a vă arăta că presa, în căutarea de senzaţional, apelează la ceea ce se numeşte clickbait. Site-uri importante de ştiri au devenit campioane la clickbait-uri. Ce înseamnă asta, un titlu exagerat, care te face să intri să citeşti ştirea, iar conţinutul este de fapt un mare fâs.

De vreo câteva săptămâni, n-a fost zi în care să nu mă întreb, oare chiar a murit? Artistul copilăriei noastre, pentru că mulţi dintre noi am fredonat măcar o dată melodia „O lume minunată...”, Mihai Constantinescu, se află într-adevăr într-o stare gravă, însă modul în care presa a prezentat starea critică a acestuia mă făcea să mă întreb, înainte de a da clik, dacă a murit. Mai mult, un ziar titra „Aici va fi înmormântat Mihai Constantinescu!”. Incredibil, omul luptă să trăiască, pe un pat de spital din capitală, iar presa deja îl înmormântează. Până unde se poate ajunge în căutarea senzaţionalului!?

Cu riscul de a pierde clik-uri, încerc pe cât posibil să mă ghidez după regulile redactării unei ştiri. Aşa că, de cele mai multe ori, atunci când vedeţi titluri bombastice, să nu să vă surprindă conţinutul lipsit de sens...