Advertorialele sunt un fel de hibrizi între reclame și editoriale. Termenul a luat naștere în Statele Unite ale Americii, în anul 1960, prin unirea cuvântului ad cu editorial și așa a rezultat: advertorial.
Practic, advertorialele sunt reclame scrise în stilul unui editorial. Ele combină informațiile prețioase ale unui articol de brandic cu beneficiile pentru sponsori pe care le au reclamele.
Cele mai bune advertoriale sunt adesea deghizate în articole de ziare sau reviste, sau se ascund în interiouri site-urilor web și arată exact ca celelalte materiale ale publicației când sunt în realitate niște reclame plătite, la fel ca oricare alte tipuri de reclame.
Pe de altă parte, spre diferență de reclame, advertorialele conțin mult mai multe informații și sunt scrise pe limba cititorilor, cu informațiile pe care ei le caută, pentru a declanșa un răspuns favorabil din partea lor.
Companiile plătesc pentru ca materialele lor să apară în publicații cu mulți cititori. Iar plata se efectuează în general pentru spațiul din revista sau ziarul preferat, nu neapărat pentru redactarea conținutului deoarece, de cele mai multe ori, se apelează la experți în copywriting.
Prin advertoriale, companiile ajung mai ușor la potențialii lor clienți și chiar dacă inițial așa ceva nu pare chiar simplu, scris corect, un advertorial îți poate aduce exact ceea ce îți dorești.
Ce este atât de grozav la advertoriale?
Advertorialele sunt un mod unic de promovare, cu o mulțime de avantaje față de publicitatea tradițională. Câteva din acestea sunt:
Eficiență pentru generarea de conversii
Sunt mai multe șanse ca cititorii să citească un advertorial decât o reclamă convențională. Acesta este un motiv crucial pentru care advertorialele funcționează eficient. Autorul John Caples a menționat în cartea sa Tested Advertising Methods, în 2007, un test care a fost efectuat de Reader's Digest pentru a determina diferența în modul în care consumatorii percep un advertorial în comparație cu o reclamă tradițională. Experimentul a presupus prezentarea a două texte care conţin aceleaşi informaţii, dar scrise în stiluri diferite: unul ca advertorial și celălalt ca reclamă obișnuită. În cele din urmă, advertorialul a vândut cu 81% mai multe produse decât reclama tradițională. Rezultatele au condus la concluzia că reclamele publicitare sunt de 500 de ori mai eficiente decât reclamele clasice.
Eficiența reacției emoționale advertoriale
Reclamele publicitare sunt adesea scrise sub formă de povești și sunt capabile să provoace emoțiil în cititori. Advertorialele le bine structurate îi determină pe cititori să fie mai prezenți și mai conștienți, fie din cauza experienței promovate de companie, ori a viziunii sau a informațiilor utile pe care le-ai furnizat în mod liber, dar conștient. Acesta generează un răspuns rapid și implicat din partea publicului. O reacție de această natură stabilește de obicei un anumit tip de conexiune, făcând ca o afacere să fie mai ușor de reținut.
Public mai valoros
Fiecare companie are un anumit tip de public pe care îl vizează, având libertatea de a decide cu ce tip de publicație sau platformă online ar dori să fie asociată. Acest lucru înseamnă pur și simplu că companiile pot alege publicațiile în funcție de publicul lor țintă. Publicarea unui advertorial în astfel de publicații sau platforme online, pe care publicul țintă este cel mai probabil să le citească, oferă afacerii tale un avantaj în câștigarea de clienți. Un advertorial bine scris se îmbină adesea conținutul de valoare cu valoarea unei publicații și de aceea are mai mult efect asupra publicului țintă, crescând astfel șansele ca cititorii să se convertească în potențiali clienți și să genereze vânzări. De asemenea, un astfel de advertorial crește gradul de conștientizare și calitatea unui brand prin asocierea cu lui cu publicația în care acesta apare.
Implicare crescută
Advertorialele sunt, fără îndoială, mai puțin obstructive decât bannerele sau reclamele, iar asta înseamnă că există o șansă mai mare ca potențialii cumpărători să interacționeze cu ele. O mulțime de studii și rapoarte au arătat că advertorialele au ca rezultat mai multă implicare în comparație cu anunțurile grafice.
În concluzie, advertorialele sunt unele din cele mai eficiente tipuri de reclame în care poți investi pentru popularizarea brandului tău!