Balş 15º C
Caracal 16º C
Corabia 16º C
Drăgăneşti-Olt 14º C
Piatra Olt 15º C
Potcoava 14º C
Scornicesti 14º C
Slatina 16º C
 
Miercuri, 24 mai 2017   Mica publicitate Arhivă Contact Căutare:
 
Logo Gazeta Nouă
Reclama El Preco langa logo
Actualitate » 13 martie 2017, ora: 14:13
facebook twitter Feed rss
 

Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor, marcată şi în Olt. Drepturile consumatorilor la achiziţionarea produselor online

Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor, marcată şi în Olt. Drepturile consumatorilor la achiziţionarea produselor online

În fiecare an, pe 15 martie, este sărbătorită Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor. La nivel local, sărbătoarea va fi marcată printr-o serie de manifestări organizate de Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Olt, menite să readucă în atenţia publică importanţa cunoaşterii drepturilor consumatorilor.

de Ilie Bîzoi
redactia@gazetanoua.ro

Tema din acest an: Drepturile consumatorilor în era digitală.
Deviza sub care va fi sărbătorită în acest an Ziua Mondială este „Drepturile consumatorilor în era digitală”.

„Această zi este marcată de CJPC Olt prin acţiuni de informare şi consiliere a elevilor în şcoli, precum şi a consumatorilor, în supermarketurile din judeţ, cu distribuire de materiale informative”,
a precizat comisarul şef adjunct Angelica Filotie, şefa CJPC Olt.

De asemenea, cu această ocazie, la nivelul judeţului, în colaborare cu Inspectoratul Şcolar Judeţean, în ziua de 11 martie a fost organizată etapa judeţeană a concursului „Alege, este dreptul tău”, tema din acest an fiind „Drepturile consumatorului în era digitală” care a cuprins o expoziţie de desene pentru clasele I-VI, iar pentru elevii claselor VII-VIII creaţii grafice, care să reprezinte o pagină web de comercializarea a unui produs sau serviciu. Pentru clasele IX-XI, concursul a constat în susţinerea unui test grilă şi redactarea unui eseu cu tema „Cumpăr online şi ştiu ce drepturi am”.

În anul 2016, la CJPC Olt au fost înregistrate opt petiţii referitoare la comerţul online, aspectele reclamate fiind: depăşirea termenului de livrare a produsului, lipsa instrucţiunilor de utilizare sau netraducerea acestora în limba română. Din cele opt petiţii, şapte au fost redirecţionate către alte comisariate din ţară unde îşi are sediul operatorul economic reclamat, iar la una dintre acestea operatorul economic este din judeţul nostru şi a fost soluţionată amiabil. De la începutul anului până în prezent a fost înregistrată o singură petiţie referitoare la comerţul online, care a fost soluţionată amiabil.


Consumatorii trebuie să fie atenţi şi să verifice, înainte de încheierea contractului, dacă pe site comerciantul informează corect şi complet: datele sale de identificare (denumirea, adresa poştală şi electronică, numărul de telefon şi fax); caracteristicile esenţiale ale produsului; preţul cu toate taxele incluse; cheltuielile de livrare, dacă este cazul; modalităţile de plată şi de livrare; perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului; durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs, existenţa şi modul de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală a contractului. De asemenea, cumpărătorul trebuie să contacteze comerciantul prin telefon pentru a cere informaţii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condiţiilor  de livrare. Modul în care răspunde la aceste întrebări le poate oferi consumatorilor indicii asupra seriozităţii vânzătorului.

Privind dreptul de denunţare a contractului, consumatorul trebuie să ştie că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulţumit de el; nu trebuie să invoce vreun motiv. În cazul returnării produsului, consumatorul îşi poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului. Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului. Comerciantul are obligaţia să ramburseze sumele plătite de consumator în cel mult 14 zile de la data denunţării contractului de către consumator. De asemenea, un amănunt deloc de neglijat, spun reprezentanţii Protecţiei Consumatorilor, este acela că un produs cumpărat online poate fi returnat chiar şi după 12 luni de la achiziţionare, dacă vânzătorul nu a menţionat în format expres despre existenţa dreptului de returnare a produselor.

 
Alte articole din Actualitate:
233 vizualizări
Aveţi ceva de comentat?
Share/Bookmark
Numele dumneavoastră:




Introduceţi codul:
Comentariul:
Gazeta Nouă nu este responsabilă juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.
Ştiri pe bandă
 
OltDrum
Abonează-te la newsletter
 
 
Comentariul Gazetei
 
Florentina Ştefan Ciobanu

Comunitatea persoanelor gay a organizat, la finalul săptămânii trecute, un protest în Capitală. Manifestaţia vine în contextul în care se încearcă redefinirea familiei în Constituţie şi excluderea socială a familiilor diverse care trăiesc în ţară. Zeci de aşa zişi specialişti au ieşit în faţă, precizând că leg ...

Răsfoieşte ediţia tipărită
 
Ediţia din 20 decembrie 2016
Răsfoiţi pagină cu pagină, măriţi cu dublu click şi citiţi ziarul direct de pe calculatorul dumneavoastră.
Publicitate
 
Ultimele comentarii
 
Cimitirul Strehareţ, „business” pe seama suferinţei
Campania de marcare a parcărilor, îngreunată de cetăţeni. Angajaţii DASIP vor începe marcajele pe Aleea Muncii şi Aleea Lalelelor
Victorina Bora nu e de acord cu pretenţii salariale de 5.000 de euro. „Există un plafon salarial, pe care nu-l vom depăşi”
FOTO. Fermierul din Olt care dă lapte gigantului Danone. Investiţie de peste 1,6 milioane de euro, la Rusăneşti
UPDATE. Primarul din Perieţi, cercetat sub control judiciar
Grevă generală de o zi, la Garda de Mediu? Sindicalist oltean: „Suntem încă în grevă, până primim un răspuns oficial de la Bucureşti”
Grevă generală de o zi, la Garda de Mediu? Sindicalist oltean: „Suntem încă în grevă, până primim un răspuns oficial de la Bucureşti”

© Copyright SC Total Media SRL | Textele şi fotografiile nu pot fi reproduse fără acordul titularilor de copyright.

powered by ciokix logo API